Distribuitorul FMCG Interbrands a finalizat, astăzi, achiziția Europharm Distribuție (EPH) de la grupul farma GSK, și l-a numit director general al companiei pe Georgi Roussev. Planurile Interbrands prevăd investiții în readucerea companiei pe primul loc în distribuția farma din România, loc pe care îl deținea în 2003-2004.
“EPH nu este doar o companie stabilă și solidă financiar, ci și unul dintre cei mai importanți jucători din piața de distribuție farmaceutică. Pentru a deveni liderul ei, Interbrands o va sprijini atât prin investiții, cât și prin fructificarea tuturor oportunităților oferite de acest sector”, a spus Rand Sherif, CEO Interbrands.
Europharm Distribuție va rămâne o companie de sine stătătoare în interiorul IBR, iar rolul său nu se schimbă odată cu transferul de proprietate.
Distribuitorul este activ pe piața autohtonă de peste 20 de ani, cu vânzări de 200 de milioane de euro. Compania are în prezent în jur de 500 de angajați care lucrează în 11 depozite, distribuie peste 3500 de produse de la 90 de furnizori locali și internaționali și asigură livrarea în peste 5500 de puncte de vânzare: farmacii independente, lanțuri de farmacii cu acoperire națională, spitale și alte tipuri de clienți.
CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței a aprobat preluarea Europharm Distribuție de către InterbrandsReferitor la noul director general, în ultimii doi ani, Georgi Roussev a jucat un rol esențial în încheierea tranzacției. Din decembrie 2013, Georgi Roussev a ocupat poziția de Director Financiar pentru GSK Pharma și EPH în România, iar, din aprilie 2016, s-a dedicat în totalitate business-ului EPH în poziția de Divestment Lead și Director Financiar
Anterior, Georgi Roussev a acumulat o experiență financiară de 15 ani în FMCG, inclusiv cea de Director Financiar și șapte ani de experiență în roluri regionale și globale cu sediul în Bruxelles și Geneva.
“Pentru a consolida statutul ei ca unul dintre cei mai importanți distribuitori și furnizori de servicii logistice de top din piața românească pharma, principalul nostru obiectiv va fi să poziționăm EPH drept un jucător redutabil în acest sector. În viitorul apropiat, ne vom concentra asupra creșterii acoperirii geografice a zonelor rurale și urbane mici, creșterii și îmbunătățirii calității serviciilor prestate de reprezentanții de vânzări și asupra dezvoltării infrastructurii logistice, prioritizând totodată stabilirea unor noi standarde de transparență și colaborare în piața de distribuție farmaceutică”, a afirmat Georgi Roussev, Director General al EPH.
În octombrie 2015, GSK a semnat acordul de vânzare a EPH către Interbrands. Tranzacția a obținut aprobarea Consiului Concurenției din România în martie 2016.
Interbrands Marketing & Distribution face parte din Sarkis Group International, având linii de business dezvoltate în România, Bulgaria, Cipru, Belarus, Liban, Qatar, Irak și Libia. Interbrands este cea mai importantă companie din sectorul distribuției și marketingului FMCG din România.
Pe piața distribuției farma, Europharm are drept competitori companii precum Mediplus, Farmexpert, Farmexim și Fildas.
Liderul acestei piețe - Mediplus - a avut anul trecut o cifră de afaceri de 3,36 miliarde lei (746 milioane euro), în creștere cu 6,3% față de 2014, și un câștig net dublu, de 88 milioane lei (19,5 milioane euro).