Vânzările producătorului român de medicamente Antibiotice Iași au crescut în primul trimestru cu 5%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 55,1 milioane lei, și un profit de 7,13 milioane lei, cu 18% mai mare, potrivit raportării financiare a companiei.
Aceasta menționează că a depășit valorile bugetate pentru primul trimestru, inclusiv pentru exporturi, care au crescut cu 4%, la 5,9 milioane dolari.
”În primul trimestru din 2016, societatea și-a continuat strategia de extindere a portofoliului (…) cu un supliment alimentar pentru sănătatea circulației vasculare și 3 produse din clasa sistem nervos central. (…) Valorificând tendințele de consum, compania înregistrează creșteri pe segmentul medicamentelor fără prescripție medicală, ponderea în total ajungând la aproximativ 15%”, se arată în raportul Antibiotice.
CITEȘTE ȘI Insolvențele și concentrarea în retailul farmaceutic vor continua după următoarea reducere de prețuri, așteptată la 1 iulieTotodată, compania și-a consolidat poziția pe segmentul antiifecțioaselor și preparatelor dermatologice.
Compania și-a propus pentru acest an venituri totale de 350 milioane lei și un profit brut de 34,2 milioane lei, ambele în creștere cu 6% comparativ cu anul 2015.
Producătorul vrea să investească în acest an 54,75 milioane lei (peste 12 milioane euro), în noi capacități de producție de unguente și supozitoare, în secțiile de comprimate, laboratoare, dar și în licențe pentru produse noi și proiecte de cercetare.
Compania, controlată de stat prin Ministerul Sănătății (53%), este listată la Bursa de Valori București și are o capitalizare de 337 milioane lei la cotația acțiunilor de astăzi.
Pe segmentul medicamentelor generice, compania ocupă locul patru, cu o cotă de piață de 5,6%, în timp ce la nivel de piață farmaceutică totală se plasează pe 13, cu o cotă de 2,5%.