Rompetrol Downstream, compania de retail a KMG International, controlată de grupul kazah de stat KazMunayGas, a deschis vineri prima benzinărie dotată cu stații de încărcare a mașinilor electrice, pe Șoseaua Chitila din București, urmând ca alte șapte stații de încărcare de 50 kW să fie deschise în acest an, în București, Baia Mare, Câmpulung Moldovenesc și Timișoara.
Încărcarea este gratuită, iar investițiile în stații noi cu puncte electrice de încărcare vor fi finalizate până la sfârșitul anului și sunt de 10 milioane dolari, potrivit companiei.
“Tendințele globale și transformările de business din domeniul industriei de petrol și gaze sunt subiecte pe care le urmărim îndeaproape. Chiar daca piața automobilelor electrice din România se află într-o fază incipientă, nu putem ignora preocuparea internațională în ceea ce privește diversificarea surselor de energie și încercăm să implementăm noi tehnologii pentru a ne dezvolta gama de produse și servicii, precum și pentru a satisface nevoile clienților, având în același timp grijă de mediul înconjurător”, a precizat directorul general al companie Rompetrol Downstream, Vlad Rusnac, la conferința de inaugurare a stației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noua benzinărie Rompetrol urmează noua identitate vizuală a mărcii și este în concordanță cu strategia de retail a grupului vizând imbunătațirea și diversificarea produselor și serviciilor oferite consumatorului final, integrând soluții inovatoare și durabile, scrie News.ro.
Alimentarea la stațiile de încărcare electrică se efectuează prin curent alternativ și curent continuu de 22 kW, fiind astfel compatibile cu orice tip de autovehicule vândute în Europa și Asia.
Datorită noilor tehnologii, pot fi alimentate două mașini în același timp, astfel că un vehicul electric poate să-și încarce bateria la 80% din capacitatea sa în doar 20 de minute, comparativ cu 7-8 ore, timpul necesar pentru încarcarea obișnuită.
”Stația de încărcare electrică rapidă este în linie cu programul strategic al României, parte din strategia UE in domeniul energiei alternative, fiind un proiect sustenabil destinat să reducă emisiile de gaze cu efect de seră și costurile legate de combustibil”, a precizat Rompetrol.
Începând cu 2014, când a fost inițiat proiectul de rebranding al benzinăriilor, până în 2017, valoarea totală a investițiilor KMG International în sectorul de retail depășește 70 milioane de dolari.
România are, în prezent, o infrastructură slabă pentru alimentarea mașinilor nepoluante, cu doar câteva zeci de stații de încărcare în toată țara.
Totuși, ultimele date oficiale arată că mașinile cu "emisii zero" sunt tot mai căutate și pe piața românească.
CITEȘTE ȘI FOTO Întâlnire Klaus Iohannis - Donald TrumpDatele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că numărul mașinilor hibride și electrice cumpărate de români în primele patru luni ale acestui an a crescut cu 181% față de perioada similară a anului trecut, până la 548 de unități.
În 2016, în România au fost vândute 1.183 mașini electrice și hibride, comparativ cu 496 de vehicule în 2015.
Prima companie care a demarat o rețea extinsă de stații electrice în România este retailerul Kaufland, în parteneriat cu producătorul de energie regenerabilă Renovatio.
Kaufland a anunțat, în august 2016, că va dispune de o rețea de 12 puncte de încărcare în România până la finalul acestui an.
De asemenea, în luna ianuarie, Electrica, companie care deține trei din cele opt distribuții regionale de energie electrică din România, și OMV Petrom, principala companie petrolieră din România, au inaugurat prima stație de încărcare rapidă pentru mașini electrice într-o benzinărie OMV, tot un proiect pilot.
Companiile au anunțat atunci că vor instala puncte de încărcare rapidă a mașinilor electrice în București, în patru benzinării OMV și la sediile centrale ale OMV Petrom (Petrom City) și Electrica.
Însă pe piață ar mai putea intra și alți jucători importanți. La finalul lunii noiembrie, un vicepreședinte al MOL, al patrulea jucător de pe piața românească a benzinăriilor, a anunțat că grupul ungar ia în calcul să deschidă puncte de încărcare pentru mașini electrice în România.
De asemenea, compania Tinmar, cel mai mare furnizor privat de energie din România, va realiza în următorii ani o rețea națională de stații de încărcare pentru mașinile electrice, în condițiile în care consideră că aceasta este o tehnologie a viitorului, a declarat în urmă cu câteva luni, pentru News.ro, directorul general al Tinmar, Augustin Oancea.
Potrivit specialiștilor din sector, marele avantaj al mașinii electrice îl reprezintă costul redus pentru alimentare în comparație cu mașinile care folosesc carburanți clasici.
Totuși, mașinile electrice sunt în continuare semnificativ mai scumpe decât mașinile care folosesc carburanți clasici.
Experții spun că o creștere masivă a vânzărilor de mașini electrice pe plan mondial va veni abia după un salt tehnologic, care va reduce prețul mașinilor și va extinde performanța bateriilor care echipează mașinile electrice.
Compania KMG International desfășoară operațiuni majore în rafinare și petrochimie, retail, trading, upstream și servicii industriale în 11 piețe principale.
În România, grupul operează rafinăria Petromidia Năvodari, cu o capacitate de procesare de 5 milioane de tone pe an și cea mai mare unitate de profil, rafinăria Vega Ploiești - cea mai veche unitate de profil in funcțiune din 1905, dar și o rețea de distribuție a carburanților formată din peste 740 de puncte de alimentare, 230 de stații distribuție GPL auto, 9.000 de puncte de distribuție butelii si 3 stații de îmbuteliere GPL și șase depozite.