RADET a primit de la ANRE licență de prestare a serviciului de alimentare centralizată cu energie termică a Capitalei, după peste doi ani în care a funcționat fără acest document

RADET a primit de la ANRE licență de prestare a serviciului de alimentare centralizată cu energie termică a Capitalei, după peste doi ani în care a funcționat fără acest document
scris 14 iun 2017

Comitetul de Reglementare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a decis să acorde Regiei Autonome de Distribuție a Energiei Termice (RADET) București, aflată în insolvență din toamna trecută, licență pentru prestarea serviciului de alimentare centralizată cu energie termică în București, după peste doi ani în care RADET a funcționat fără a avea o astfel de licență, obligatorie potrivit legislației în vigoare.

Valabilitatea licenței este de 1 an, aceasta urmând să expire pe 13 iunie 2018.

Urmărește-ne și pe Google News

Precedenta licență a RADET expirase pe 1 martie 2015. Aceasta avusese valabilitate de 5 ani, fiind acordată pe 1 martie 2010.

Până anul trecut, licențele pentru operarea de servicii publice de alimentare cu energie termică erau acordate de către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC). Din noiembrie 2016, odată cu modificarea Legii privind serviciile comunitare de servicii publice, aceste licențe au trecut în sarcina ANRE.

Fiscul sesizează organele de urmărire penală pentru scannerele de mașini și containere din vămi: din 15 aparate, doar unul este funcțional CITEȘTE ȘI Fiscul sesizează organele de urmărire penală pentru scannerele de mașini și containere din vămi: din 15 aparate, doar unul este funcțional

"Legea prevede și niște măsuri tranzitorii - ce se întâmplă când - pentru că până la urmă termoficarea este un serviciu de utilitate publică și așa trebuie privite lucrurile. Am scris ANRSC-ului în urmă cu vreo patru, cinci luni, atunci când am primit înștiințarea de la dânșii, care sunt motivele pentru care nu ne pot emite o nouă licență și le-am cerut să ne spună care sunt condițiile de a funcționa într-un regim tranzitoriu, având în vedere caracterul de utilitate publică al serviciului. Licența s-a solicitat, dar există un cerc vicios. Cercul vicios pleacă de la neexistența contractului de delegare a serviciului de termoficare. Vă mai spuneam de-a lungul timpului, cel puțin din martie încoace, că în ultimii 25 de ani Primăria Capitalei nu a delegat în mod formal contractual acest serviciu către RADET. Legea energiei termice spune că una dintre condițiile de licențiere, de obținere a licenței ANRSC, este existența acestui contract, deci prima condiție nu este îndeplinită, prima condiție legală", declara, în noiembrie 2015, președintele de atunci al Consiliului de Administrație al RADET, Gabriel Dumitrașcu.

La începutul lunii septembrie a anului trecut, RADET a adresat ultima cerere ANRSC de acordare a unei noi licențe, cerere care i-a fost respinsă întrucât Regia nu îndeplinea condițiile prevăzute de legislație, cea mai importantă lacună fiind aceeași absență a unui contract de delegare a serviciului public de termoficare semnat cu Primăria Capitalei.

“În prezent, gestiunea serviciului este în sarcina RADET București în virtutea actului de “înființare” (a Regiei – n.r.) și anume Decizia Primăriei Municipiului București nr. 1200 din data de 10.12.1990. Nu există contract de gestiune a Serviciului Public de Alimentare cu Energie Termică (SACET) încheiat între municipalitate și RADET- operatorul actual al serviciului“, se arată într-un raport recent al Autorității Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) din București.

ANCOM: RCS&RDS vrea o suprataxă la serviciile în roaming în UE. Din 15 iunie va fi un alt cost de roaming CITEȘTE ȘI ANCOM: RCS&RDS vrea o suprataxă la serviciile în roaming în UE. Din 15 iunie va fi un alt cost de roaming

Lipsa unui contract de delegare a serviciului public de termoficare a creat mai multe probleme RADET, una dintre cele mai importante fiind că acest lucru a împiedicat Regia să calculeze penalități la restanțele înregistrate de Primărie la achitarea subvenției la prețul gigacaloriei pentru populație, restanțe care au constituit una din principalele cauze de intrare în insolvență a RADET. De altfel, printre principiile de bază avute în vedere pentru reorganizarea RADET se numără încheierea unui contract de delegare cu Municipiul București imediat după transformarea juridică a RADET din regie autonomă în societate comercială. 

Până nu demult, un alt motiv de neprimire a licenței a fost chiar insolvența Regiei, legislația în domeniu prevăzând că societăților aflate în reorganizare judiciară nu li se pot acorda licențe de operare a sistemelor centralizate de încălzire. În martie anul acesta, însă, ANRE, noua instituție responsabilă cu sectorul, a modificat această prevedere, în sensul că doar entităților aflate în proceduri de faliment sau de lichidare li se mai refuză licența, nu și celor în insolvență.

De asemenea, noile reglementări adoptate de ANRE prevăd că, pentru acordarea licenței, este nevoie fie de contract de delegare a gestiunii serviciului public de termoficare, fie de hotărâre a primăriei de dare în administrare a serviciului, în cazul gestiunii directe. 

viewscnt
Afla mai multe despre
caldura
apa calda
energie termica
agent termic
radet
sacet
incazire centrala
sistem centralizat de incalzire
anre