Majorarea tarifelor pentru distribuția gazelor naturale și creșterea vânzărilor au impulsionat rezultatele E.ON pe piața din România în primele nouă luni ale anului. Alături de Olanda și de divizia internațională Connecting Energies, România a contribuit la creșterea cu 45 milioane de euro a profitului înainte de taxe, dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA) în cinci piețe europene pe care activează grupul german de utilități.
Rezultatul EBITDA pentru operațiunile diviziilor E.ON din România, Olanda, Slovacia, Italia și ale E.ON Connecting Energies (care oferă soluții integrate de energie pentru companii și instituții în 15 țări) a avansat cu 45 milioane de euro în primele nouă luni, la 216 milioane de euro, în principal datorită creșterilor înregistrate în România, Olanda și la divizia Connecting Energies, se arată în raportul financiar al grupului.
"Rezultatele din România au fost sprijinite de efectul pozitiv al majorării tarifelor de distribuție în 2014 și de volumele în creștere, generate de condițiile climatice. Aceste efecte au fost atenuate parțial de compensațiile mai mici pentru cheltuielile cu achiziția gazelor naturale", potrivit raportului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Investițiile E.ON în România au crescut cu 13 milioane de euro în perioada analizată și au fost concentrate pe extinderea rețelelor de energie electrică și gaze naturale, se arată în document. Grupul german nu a specificat valoarea totală a investițiilor pe piața românească din primele nouă luni.
La nivel de grup, E.ON a raportat o scădere de 18% a EBITDA, la 5,36 miliarde de euro, în pofida avansului vânzărilor cu 5%, la 84,3 miliarde de euro. Profitul net a coborât cu 30%, la 1,37 miliarde de euro.
Pentru întreg anul 2015, grupul german estimează EBITDA între 7 și 7,6 miliarde de euro și un profit net între 1,4 și 1,8 miliarde de euro.