Grupul elen PPC estimează că va finaliza până în luna septembrie achiziția operațiunilor Enel din România, anunțată în premieră pe piața locală de Profit.ro, în urma obținerii aprobării Comisiei Europene.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Odată cu finalizarea achiziției, grupul PPC își va consolida poziția în regiune și va deveni cel mai mare jucător de pe piața de energie din Europa de Sud-Est.
Achiziția Enel România, care a primit undă verde de la Bruxelles săptămâna trecută, reprezintă o etapă importantă pentru strategia de dezvoltare a companiei, potrivit lui Giorgos Stassis, președintele și CEO-ul grupului PPC.
Tranzacția va duce la creșterea numărului clienților PPC cu 57%, va majora activele de distribuție cu 40% și capacitatea de producție de energie în exploatare cu 14%, a declarat Stassis la Adunarea Generală Anuală a acționarilor companiei.
El a anunțat de asemenea că PPC va depăși ținta de 1,1 miliarde de euro privind EBITDA, pentru anul acesta, și se va apropia de 1,2 miliarde de euro, în pofida crizei prețurilor la energie.
Totodată, numărul proiectelor care urmează să fie dezvoltate de companie va crește cu 50%.
Potrivit lui Stassis, Enel România este o alegere “ideală din punct de vedere geografic și economic”.
"Cea mai mare parte a EBITDA a activităților Enel în România provine din activitatea de Distribuție, care este reglementată și, prin definiție, foarte stabilă, astfel că va avea un impact pozitiv asupra EBITDA grupului PPC. În plus, toată producția de energie electrică a Enel din România provine din surse de energie regenerabilă, ceea ce crește procentul de "EBITDA verde" în totalul EBITDA și îmbunătățește indicatorii ESG relevanți", a precizat acesta.
PPC va prelua activele de producție, furnizare și distribuție de electricitate din România ale Enel, precum și divizia locală de servicii energetice avansate Enel X.
PPC este cel mai mare producător și furnizor de energie electrică din Grecia, cu o capacitate instalată de 10,5 GW și aproximativ 6 milioane de clienți la finele anului trecut. Grupul a obținut venituri de 5,8 miliarde de euro în 2021 și un profit operațional de 872 milioane de euro.