Grupul petrolier ungar MOL, al patrulea distribuitor de carburanți din România, a finalizat preluarea afacerea italienilor de la Eni din Ungaria, unde operează 173 de benzinării sub marca Agip, precum și operațiunile en gros ale companiei, după ce anul trecut a finalizat achiziția rețelei Agip din România.
Tranzacția din Ungaria nu include și activitățile Eni de vânzare en gros de lubrifianți. În urma tranzacției, rețeaua MOL a depășit 2.000 de benzinării în zece țări din Europa Centrală și de Est, a anunțat luni grupul.
În februarie anul trecut, MOL a finalizat achiziția a 42 de benzinării Agip în România. În total, grupul ungar MOL a cumpărat de la compania petrolieră italiană Eni 208 benzinării din România, Cehia și Slovacia, scrie News.ro.
În Ungaria, MOL va ajunge la o rețea de peste 500 de benzinării ca urmare a tranzacției.
“Noile stații majorează amprenta Grupului MOL pe o piață cheie și extind accesul către clienți, întrucât benzinăriile ocupă amplasamente premium în Budapesta și pe autostrăzi”, spun reprezentanții grupului.
În ultimii doi ani, Grupul MOL a achiziționat aproximativ 450 de stații din Europa Centrală și de Est, astfel că rețeaua sa a depășit 2.000 de unități.
în 2015, Grupul MOL a finalizat achiziția operațiunilor de retail ale Eni în România, Cehia și Slovacia și a preluat, de asemenea, activitățile Lukoil în Republica Cehă. Cel mai recent, în iunie 2016, a fost finalizată preluarea operațiunilor Eni în Slovenia.

Ca rezultat al acestor tranzacții, MOL și-a consolidat poziția de lider de piață în Ungaria și Slovacia, a ajuns să dețină a doua cea mai mare rețea din Republica Cehă și a treia poziție pe piața de retail din România în funcție de volumul vânzărilor.
MOL are o rețea de peste 200 de benzinării în România. Vânzările MOL de carburanți, GPL și lubrifianți de pe piața românească au crescut anul trecut cu 17% comparativ cu anul precedent, până la 586.000 de tone, în special ca urmare a extinderii rețelei de benzinării.