Grupul MOL a înregistrat, în primele șase luni ale acestui an, un profit înainte de impozitare de 916 milioane de dolari, în creștere cu 19% față de cel din anul anterior.
În trimestrul al doilea, profitul a fost de 534 de milioane de dolari.
Compania petrolieră arată că atât segmentul Downstream, cât și cel Upstream au generat rezultate financiare solide și stabile datorită cererii constante în sectorul rafinării și prețurilor ușor în creștere ale hidrocarburilor. În plus, performanța segmentului Consumer Services a fost susținută de volumele de vânzări de combustibil și de consolidarea marjei non-fuel, scrie Agerpres.
„Compania noastră se confruntă cu multiple provocări. În primul rând, trebuie să ne asigurăm securitatea aprovizionării în regiune pe termen lung. Lucrăm continuu pentru a asigura toate opțiunile de transport și pentru a maximiza diversitatea materiilor prime petroliere și flexibilitatea la nivelul rafinăriilor noastre. În al doilea rând, continuăm să ne implementăm strategia de transformare, bazându-ne exclusiv pe resursele proprii, deoarece aceste programe de diversificare și transformare nu beneficiază de finanțare comunitară. În al treilea rând, rămânem angajați față de strategia noastră pe termen lung de a crea plus valoare și a oferi randament acționarilor noștri”, a declarat Zsolt Hernadi, chairman și CEO, citat în comunicat.
În segmentul Upstream, volumul producției de petrol și gaze s-a menținut peste estimări, totalizând 92,1 milioane barili echivalent petrol pe zi în T2 2024, datorită creșterii producției internaționale în KRI Shaikan și Kazahstan, susținut și de creșterea producției în Ungaria și Croația de la un trimestru la altul. Costurile operaționale unitare (OPEX) la nivel de grup au rămas stabile de la un trimestru la altul, la 5,8 dolari/ baril echivalent petrol, datorită unor măsuri stricte de control al costurilor și evoluției favorabile a prețurilor la energie.
Rezultatele din segmentul Downstream au fost susținute de cererea robustă, în timp ce creșterea marjei de rafinare a contracarat efectele negative ale scăderii diferențialului dintre prețurile petrolului Brent și Ural. Marja din sectorul petrochimic a crescut ușor de la un trimestru la altul, în concordanță cu scăderea prețurilor la energie.
CITEȘTE ȘI DB Schenker, prezent în România, pe ultima sută de metri la vânzare. Mii de locuri de muncă amenințateÎn segmentul Consumer Services, volumul mai mare al vânzărilor de carburanți și îmbunătățirea marjei din vânzarea produselor non-fuel au fost principalii factori care au contribuit la majorarea rezultatelor, contrabalansând efectul scăderii marjelor unitare pentru carburanți. Câștigurile obținute din vânzarea unor stații de carburanți au avut, de asemenea, un impact pozitiv, consideră compania maghiară.
Serviciile de economie circulară au înregistrat rezultate negative ale profitului determinate de abordarea conservatoare a înregistrării costurilor legate de Sistemul de garanție-returnare (DRS în Ungaria) cu operațiuni în extindere în cursul trimestrului și includerea pentru prima dată a rezultatelor consolidate ale JV MOHU Budapesta. Sistemul DRS este în funcțiune de la 1 ianuarie, cu aproximativ 3.100 de aparate automate de colectare instalate și disponibile în cadrul rețelelor de retail. De la 1 iulie, sistemul DRS a început să funcționeze la nivel național și aproximativ 3 milioane de ambalaje de băuturi sunt repuse în circulație în fiecare zi prin intermediul acestuia.
Performanțele sectorului Gas Midstream au fost influențate de efectul combinat al condițiilor meteorologice mai favorabile, al schimbării cererii de servicii de transport regional și al fluctuațiilor nefavorabile ale cursului de schimb valutar, explică Grupul MOL.
Grupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.400 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est. Activitățile de explorare și producție ale Grupului MOL sunt susținute de o experiență de peste 85 de ani în domeniul hidrocarburilor și 30 de ani în injecția de CO2. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 8 țări, iar cele de explorare în 10 țări.