Grupul Enel și-a redus cu 0,5 TWh vânzările de electricitate din primele 9 luni din România, dar și din Italia (cu 4,5 TWh) și Spania (cu un TWh), fapt care, din fericire pentru compania italiană, a fost compensat de o majorare cu 16 TWh a vânzărilor din Brazilia. Astfel, Enel a putut raporta o majorare a vânzărilor de electricitate cu 4,1% sau 9 TWh.
În ceea ce privește rezultatele din România, Enel a realizat un câștig înainte de de plata dobânzilor, taxelor, depreciere și amortizare (EBIDTA) de 152 milioane de euro, în scădere cu 28 milioane față de anul trecut. Peste jumătate din acesta (87 milioane euro) provine de pe segmentul de distribuție, iar 54 de milioane din activitatea de producție de energie electrică.
Segmentul de furnizare a trecut la rândul său pe profit, după ce în prima jumătate a anului a fost pe pierdere. Totuși profitul realizat din furnizare este de doar 4 milioane de euro, față de 21 milioane în anul trecut. Și asta în pofida faptului că cifra de afaceri pe activitatea de furnizare a crescut considerabil (838 de milioane în primele 9 luni ale acestui an, față de 759 de milioane în perioada similară a anului trecut. Cifrele de afaceri ale celorlalte două segmente au rămas aproximativ aceleași, 282 milioane (distribuție), respectiv 128 milioane (producție).
Potrivit datelor Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), în perioada similară a anului trecut, Enel (prin cele două companii de furnizare, Enel Energie Muntenia și Enel Energie) era lider pe piața furnizorilor din România, cu o cotă de 20,94%, vânzând 7,8 TWh. Pe locul al doilea se situa Electrica Furnizare (cu o cotă de 17%).
Din cele 2 rapoarte, cel al Enel și cel al ANRE, rezultă că, în primele luni ale acestui an, Enel a vândut o cantitate de 7,3 TWh, în scădere cu 6,4% față de perioada similară a anului trecut.
La finalul lunii august, data ultimului raport disponibil ANRE, Enel își păstra poziția de lider, cu o cotă în scădere însă, de 19,87%, fiind urmat îndeaproape de Electrica Furnizare, cu o cotă în creștere, de 18,54%. Până la finalul lunii august, Enel vânduse către clienții finali 6,6 TWh, în scădere cu 5,7% sau 0,4 TWh față de cantitatea de 7 TWh vândută în perioada ianuarie-august 2018.
Grupul Enel a înregistrat, la nivel global, venituri de 57.124 milioane de euro în primele 9 luni ale anului, în creștere cu 3,4% față de perioada similară a anului trecut.
Creșterea se datorează în principal activităților Divizei de Infrastructură și Rețele, în special în America Latină, mulțumită contribuției Enel Distribuição São Paulo în Brazilia și soluționării problemelor legate de reglementare în Argentina, precum și activităților Diviziei de Generare Termică și Trading, în principal în Italia.
Profitul curent net al Grupului este de 3.295 milioane de euro, în creștere cu 14,1% față de T3 din 2018.