Enel a investit 8,6 milioane lei, în primele cinci luni, în modernizarea infrastructurii electrice din București

Enel a investit 8,6 milioane lei, în primele cinci luni, în modernizarea infrastructurii electrice din București
scris 25 iul 2016

Enel Distribuție Muntenia a realizat, în primele cinci luni ale anului, lucrări de modernizare în beneficiul a peste 100.000 de clienți din București, în urma unor investiții de peste 8,6 milioane lei, echivalentul a aproape 2 milioane euro, a anunțat compania.

Echipele Enel Distribuție Muntenia, au modernizat și introdus în sistemul de monitorizare si control de la distanță a rețelei - Telecontrol, în perioada menționată, 12 puncte de alimentare și 30 de posturi de transformare, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

„În cazul în care are loc o avarie, aceasta poate fi rezolvată mult mai rapid, fără a mai fi necesară deplasarea unei echipe la posturile de transformare și punctele de alimentare modernizate”, spun reprezentanții Enel.

Tot în acest timp, au fost finalizate și lucrările de modernizare a rețelei de medie și joasă tensiune începute în urmă cu un an în cartierele Cotroceni și Dorobanți. Prin intermediul acestor lucrări au fost înlocuite cablurile vechi de medie și joasă tensiune cu unele noi performante care au o capacitate sporită de transport al energiei electrice.

De asemenea, s-a finalizat lucrarea de trecere la 20kV din zona Piața Sudului care a fost corelată cu proiectul Primăriei București de realizare a pasajului rutier din zonă. Astfel au fost modernizate rețele de cabluri cu o lungime cumulată de 6 kilometri.

Implementarea lucrărilor de investiții pentru realizarea sistemului Telecontrol în București, Ilfov și Giurgiu a început în 2009. În perioada 2009 – 2015, 86% din stațiile de transformare ale Enel Distribuție Muntenia au fost modernizate complet pentru a permite controlul de la distanță a rețelei.

EXCLUSIV Fiscul a vândut vila Corinei Voiculescu, fostul sediu Crescent din Capitală CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fiscul a vândut vila Corinei Voiculescu, fostul sediu Crescent din Capitală

Comparativ, conform datelor Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în timp ce în 2010 pentru clienții Enel durata unei întreruperi medii per client/an (SAIDI - System Average Interruption Duration Index) era de 574 minute, în 2014, același indicator scăzuse la jumătate – 259 minute/client/an, conform ultimului raport oficial al ANRE.

„Unul dintre principalele beneficii ale sistemului de gestiune a rețelei prin Telecontrol este că permite tehnicienilor Enel să execute manevrele de realimentare cu energie foarte rapid și eficient, în cazul unor întreruperi care afectează zone extinse”, spun oficialii Enel.

Astfel, în cazul apariției unei defecțiuni, în loc să fie trimisă o echipă de electricieni pe teren care să o inspecteze, acțiune ce necesită timp, sistemul Telecontrol  permite identificarea zonei afectate mult mai repede și efectuarea de la distanță a manevrelor pentru realimentarea cu electricitate a consumatorilor.

„În plus, sistemul Telecontrol reprezintă un prim pas pentru rețelele inteligente, ce permite alături de contorul inteligent, o conectare digitală între contor și sistemul de control, aducând astfel multiple beneficii consumatorilor”, adaugă aceștia.

Programul va continua în următorii ani, până când toate stațiile si posturile de transformare aparținând Enel Distribuție Muntenia vor fi modernizate complet și controlate integral de la distanță. De asemenea, începând de anul acesta programul s-a extins semnificativ și in rețeaua de joasă tensiune.

Enel este o companie energetică multinațională ce activează în peste 30 de țări de pe patru continente, are o capacitate instalată netă de circa 89 GW, generează electricitate și gaz printr-o rețea ce acoperă circa 1,9 milioane km. Enel are 61 de milioane de consumatori în toată lumea.

Prezentă pe piața din România din 2005, Enel este, în acest moment, cel mai mare investitor privat în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției si furnizării de electricitate, dar si al producției de energie electrică din surse regenerabile. Grupul energetic italian are peste 3.100 de angajați în România si oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienți, acoperind aproape o treime din piața locală de distribuție.

viewscnt
Afla mai multe despre
enel