Grupul energetic german E.ON a înregistrat în 2016 cea mai mare pierdere din istoria sa, de 8,45 de miliarde de euro, legată de separarea diviziei Uniper și suprataxa de risc legată de centralele nucleare impusă de guvernul german, transmite MarketWatch.
E.ON, care s-a concentrat pe energia regenerabilă după ce a separat centralele energetice clasice într-o altă companie, a consemnat în 2015 pierderi de 6,99 miliarde de euro, scrie News.ro.
Vânzările au scăzut în 2016 cu 11%, la 38,17 miliarde de euro, de la 42,65 miliarde de euro în 2015.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Separarea Uniper și finanțarea stocării deșeurilor nucleare au lăsat urme adânci în bilanțul nostru contabil”, a declarat directorul general al E.ON, Johannes Teyssen.
Uniper include centralele pe cărbune și gaze ale grupului.
Profiturile companiilor germane din sectorul energiei au fost afectate și de prețurile scăzute ale electricității angro, care în 2016 au coborât la mai puțin de jumătatea nivelului din 2011, la circa 50 de euro pe megawatt oră.
CITEȘTE ȘI VIDEO Investigație BBC: Șoferii de camioane, inclusiv din România, care transportă bunuri pentru retaileri ca Ikea trăiesc cu lunile în cabineDupă dezastrul provocat de cutremur la centrala nucleară Fukushima din Japonia, Germania a trecut la dezvoltarea rapidă a capacităților de energie solară și eoliană, ceea ce a dus la un exces de ofertă care a afectat prețurile angro.
În 2017, E.ON țintește un profit net de 1,2-1,45 miliarde de euro.
În regiunea Europa Centrală/Turcia, în care au fost incluse și activitățile E.ON din România, vânzările au scăzut cu 35 de milioane de euro, la 1,65 miliarde de euro. Cu toate că vânzările din România și Cehia au scăzut din cauza tarifelor mai mici, profitul EBIT din regiune a urcat cu 25 de milioane de euro, la 379 milioane de euro.
În România, profitul EBIT s-a redus semnificativ din cauza scăderii tarifelor pentru electricitate și gaze, se arată în raportul companiei.
E.On anticipează că profitul va continua să scadă în România în 2017, în principal din cauza declinului marjelor operaționale, pe fondul intensificării concurenței în urma liberalizării pieței.
Grupul E.ON este prezent în România din 2005 și are circa 3 milioane de clienți în sectoarele de gaze naturale și energie electrică. Compania administrează 81.000 km de rețea energie electrică și peste 20.000 km de rețele gaze naturale.
La sfârșitul lui 2016, E.ON avea în România 5.464 de angajați, în scădere de la 6.175 în 2015.