Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, totodată cu cele mai mici costuri de producție, având cea mai avantajoasă ofertă de furnizare pentru gospodăriile populației de pe piață, cu preț al energiei-marfă de numai 0,25 lei/KWh, se străduiește în continuare să se pună la punct logistic și tehnic pentru a putea face față valului de cereri venite din partea consumatorilor casnici care vor să-și mute contractul de curent spre companie, pe fondul scumpirilor galopante din ultima perioadă, însă dintr-un document al companiei rezultă că acest obiectiv va putea fi atins cel mai devreme doar la începutul anului viitor, conform datelor analizate de Profit.ro.
Ce se va întâmpla pe piața de energie va fi anunțat la Videoconferința Profit.ro Oil&Gas, organizată împreună cu Black Sea Oil&Gas și Federatia Patronală Petrol și Gaze (FPPG).
Videoconferința, programată pentru 19 octombrie, va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV. Detalii AICI
Deocamdată, pentru că nu poate gestiona volumul mare de cereri venite din partea clienților casnici în termenele prevăzute de legislația în vigoare, Hidroelectrica a primit numeroase amenzi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
"Avem peste o mie de sesizări la adresa Hidroelectrica. Unele au fost rezolvate. S-au dispus amenzi. Cred că este compania la adresa căreia sunt cele mai multe plângeri din gestiunea noastră. Sunt dificultăți pe care le întâmpină în primirea și gestionarea avalanșei de cereri, pentru că trebuie să recunoaștem că are de luni bune cele mai mici prețuri și în comparatorul de pe site-ul ANRE. Am aplicat sute de amenzi în valoare de peste 1 milion de lei către Hidroelectrica. Ei chiar fac eforturi și încearcă să se adapteze și să gestioneze", declara, la finalul lunii august, vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bege.
După cum a relatat Profit.ro, Hidroelectrica a lansat deja mai multe proceduri de achiziție publică pentru a-și dezvolta infrastructurile IT necesare eficientizării interacțiunii cu volume mari de clienți casnici. Cea mai recentă vizează "digitizarea interacțiunilor cu clienții în procesul de contractare și în derularea contractului de furnizare".
"În ceea ce privește solicitările venite din partea viitorilor clienți și din partea clienților contractați, instrumentul utilizat în prezent este e-mailul, fără a exista un sistem informatic dedicat urmăririi acestora. Hidroelectrica intenționează implementarea a două mari proiecte care să susțină activitatea de furnizare. E vorba de Salesforce Sales Cloud, pentru care contractul de implementare a fost atribuit, respectiv implementarea SAP IS-U. Se estimează că aceste două sisteme nu vor fi operaționale mai devreme de începutul anului 2022. Ca urmare a aspectelor prezentate mai sus, obiectivul general al prezentei achiziții este de a realiza un cadru structurat prin care Hidroelectrica să interacționeze eficient cu viitorii clienți și cu clienții contractați, atât sub aspectul solicitărilor în procesul de contractare, cât și sub aspectul solicitărilor venite ca urmare a derulării contractului de furnizare, care să poată fi auditabil din punct de vedere al indicatorilor de calitate impuși de către ANRE și care să ofere clienților un suport digital atât pentru procesul de contractare, cât și pentru cele mai frecvente solicitări apărute în derularea contractului de furnizare", se menționează în documentația de atribuire.
Potrivit sursei citate, se intenționează "migrarea dinspre canalul de primire via e-mail către un canal asincron bazat pe webapp, pentru clienții cu competențe digitale medii, respectiv către un canal sincron pentru cei cu competențe digitale ridicate".
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Brokerii au îndeplinit dorința UNIQA Asigurări de a ieși din piața RCA. Oferta companiei - eliminată, după tăierea brutală a comisionuluiÎn prezent, Hidroelectrica folosește mai mulți roboți software UiPath pentru automatizarea încheierii de contracte de furnizare cu clienții casnici, la extragerea de atașamente din e-mailurile celor doritori să devină clienți, clasificarea acestor documente, extragerea de metadate din ele, generarea contractului și a anexelor la acesta, comunicarea cu viitorii clienți, foștii lor furnizori și operatorii de distribuție a energiei, precum și la introducerea noilor contracte încheiate în sistemul de management al contractelor și de facturare al companiei.
În total, Hidroelectrica dispune de 5 licenție UiPath. Roboții vor trebui reprogramați pentru a fi adaptați digitizării interacțiunilor cu clienții.
CITEȘTE ȘI Dendrio, din grupul Bittnet Systems, vinde divizia Autodesk către Graphein"Obiectivele specifice așteptate sunt următoarele: a. Oferirea unui nou canal (pe lângă cel existent, via e-mail), digital, pentru prelucrarea structurată a informațiilor aferente cererii de încheiere a contractului de furnizare și a celor aferente declarației pe proprie răspundere cu privire la dreptul locativ, într-o structură de tip webapp bazată pe un wizzard și pe formulare cu multiple validări, cu generarea acestor documente pe bază de șabloane și cu datele variabile introduse de viitorii clienți; b. Oferirea unui nou canal (pe lângă cel existent, via e-mail), digital, pentru preluarea structurată a solicitărilor clienților contractați printr-un webapp, în așa fel încât solicitările clienților să poată fi încadrate pe o anumită taxonomie și pe cale de consecință prioritizate în ceea ce privește tratarea lor; c. Implementarea unei soluții care să gestioneze eficient solicitările clienților contractați sau ale viitorilor clienți aflați în procesul de contractare; d. Implementarea unui mecanism sincron de interacțiune cu clienții, sub forma unui asistent conversațional care să poată opera în timp real atât procesul de contractare, cât și cele mai frecvente solicitări ale clienților contractați; e. Validarea sincronă a documentelor-suport încărcate de clienți fie în front-end-ul din această structură de tip wizzard, fie din asistentul conversațional, prin integrarea cu serviciul existent de prelucrare a documentelor; f. Reprogramarea roboților software existenți astfel încât să integreze noile canale de interacțiune digitală cu clienții cu ecosistemul aplicativ existent", se detaliază în caietul de sarcini.
Hidroelectrica spune că își dorește să simplifice și să structureze procesul de primire a dosarelor de contractare de la viitorii clienți, dar în același timp să se alinieze la nivelul tehnologic al celorlalți mari furnizori de energie, printr-o aplicație web care să poată prelua și prelucra întregul set de metadate aferent contractării și să permite utilizatorilor să încarce și să valideze documentele și metadatele necesare.
CITEȘTE ȘI LISTĂ Ce salarii primesc profesorii din 22 state europene și cât încasează cei din RomâniaValoarea achiziției este estimată la 130.000 euro plus TVA, iar data limită de depunere a ofertelor este 11 octombrie.
Hidroelectrica nu este doar cel mai mare și mai ieftin, ci și cel mai profitabil producător de energie din România. Compania a realizat în primul semestru al anului un profit net de 1,687 miliarde lei, de două ori mai mare față de rezultatul net din aceeași perioadă din 2020, printre altele ca urmare a majorării prețului mediu de vânzare cu peste 41%. Din acest motiv, dividendele suplimentare acordate de Hidroelectrica principalului acționar, Ministerul Energiei, vor constitui, potrivit declarațiilor oficiale, principala sursă de finanțare a schemei de compensare a scumpirilor la energie și gaze de pe facturile consumatorilor casnici elaborată de Guvern.