Conglomeratul industrial american Eaton, care utilizează baterii second-hand ale vehiculelor electrice Nissan pentru alimentarea cu energie electrică a unor clădiri, negociază cu până la șase stadioane din Europa pentru a le furniza energie de acest tip, a declarat un reprezentant al companiei, citat de Reuters.
Eaton, o companie listată la New York care fabrică produse hidraulice, transmisii pentru camioane și ale produse industriale, a anunțat că piața este o nișă și că ar putea crește de 20 de ori până în 2022, scrie News.ro.
Eaton estimează că în regiunea Europa, Orientul Mijlociu și Africa valoarea acestei piețe va ajunge la 2,3 miliarde de dolari până în 2025.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Găsirea unei noi utilizări a bateriilor uzate ale vehiculelor electrice devine un motiv de îngrijorare în creștere, odată cu numărul tot mai mare de automobile electrice, care anul trecut au reprezentat 1,5% din cele 86 de milioane dde automobile vândute, potrivit cercetătorilor firmei JATO Dynamics.
Eaton preia celulele bateriilor vehiculelor electrice Leaf ale Nissan și le reîmpachetează în baterii noi, formând un produs numit xStorage, pentru stocarea energiei destinate clădirilor industriale sau rezidențiale.
Compania a echipat deja cu aceste baterii stadionul olandez Johan Cruyff Arena, legendarul stadion al echipei Ajax, pe lângă alte clădiri.
Cel mai recent proiect este cel destinat stadionului Bislett din Oslo, Novegia, care este alimentat parțial cu panouri solare.
”Comunitatea stadioanelor de fotbal este interesată. Din partea unor stadioane semnificative, este vorba de 5-6 stadioane din Europa”, a declarat vicepreședintele Eaton, Craig McDonnell, într-un interviu acordat pe marginea unei prezentări efectuate la stadionul Bislett.
CITEȘTE ȘI Romgaz a sponsorizat cu 14 milioane lei, în 2018, cluburile sportive și spitaleleCu excepția Tesla, pe care Eaton o consideră o concurentă în afacerile cu stocarea energiei, Eaton discută cu alți producători auto, pentru extinderea ofertei sale. McDonnell a refuzat să menționeze nume de companii.
Potrivit Eaton, soluția sa xStorage este cu 20% mai ieftină comparativ cu o baterie nouă și fiecare automobil Nissan Leaf poate furniza patru astfel de unități. Nissan este printre cei mai mari furnizori de baterii provenite de la vehicule electrice, un alt proiect fiind al BMW, care furnizează baterii second-hand de la vehiculele sale electrice i3 pentru stocarea de energie produsă de ferme eoliene.