Cererea de motorină a Chinei - cea mai mare scădere din ultimii trei ani

Cererea de motorină a Chinei - cea mai mare scădere din ultimii trei ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 aug 2024

Cererea de motorină a Chinei a scăzut în iunie cu 11% de la un an la altul, la 3,9 milioane de barili pe zi, aceasta fiind cea mai mare scădere procentuală consemnată din iulie 2021, a declarat joi Administrația pentru Informații în Energie din SUA, transmite Reuters.

DE CE ESTE IMPORTANT

Urmărește-ne și pe Google News

Cererea lentă de combustibil din China a afectat foarte mult pe piețele petroliere în acest an, deranjându-i pe participanții de pe piață care au pariat că a doua economie din lume va continua să fie un motor de creștere, scrie News.ro.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și-a redus în această săptămână previziunile privind cererea de petrol pentru 2024, invocând așteptări mai slabe pentru China, aceasta fiind prima reducere de la publicarea perspectivelor sale în urmă cu un an.

Agenția Internațională pentru Energie, cu sediul la Paris, și-a redus previziunile pentru 2025, invocând, de asemenea, o economie chineză slabă.

Rompetrol Rafinare și-a dublat pierderea la jumătatea anului CITEȘTE ȘI Rompetrol Rafinare și-a dublat pierderea la jumătatea anului

Consumul de motorină a atins un nivel record în China anul trecut, dar cererea a scăzut puternic din al doilea trimestru al acestui an, potrivit EIA.

Scăderea a fost determinată în mare parte a doi factori: sectorul imobiliar în dificultate al țării a încetinit creșterea economică; iar gazul natural lichefiat înlocuiește motorina în camioanele grele, a spus EIA.

”În afară de utilizarea mai redusă a motorinei din cauza încetinirii activității economice în sectoarele construcțiilor și imobiliare, o parte mică, dar în creștere, a flotei de camioane a Chinei folosește GNL în loc de motorină pentru combustibil”, a spus EIA.

Vânzările de camioane care funcționează cu GNL au crescut cu 307%, până la 152.000 anul trecut, arată datele furnizorului chinez de informații CV World.

Firma de consultanță FGE estimează că GNL va înlocui cererea de motorină cu 110.000 până la 120.000 bpd în China, în acest an și anul viitor.

Rafinăriile chineze au avut dificultăți în acest context. Producția rafinăriilor de petrol a scăzut în iulie cu 6,1% față de un an în urmă, potrivit datelor oficiale, fiind în declin pentru a patra lună consecutiv.

viewscnt
Afla mai multe despre
china
motorina