BMW se pregătește să lanseze pe piața din România modelele electrice iX și i4, prezentate în premeiră, la nivel mondial, în acest an. Potrivit importatorului, subsidiara BMW pe piața din România, cele două modele se bucură de interes în rândul clienților, în condițiile în care mare parte din producția uzinei din Germania este alocată.
BMW are două lansări electric extrem de importante în acest an, în condițiile în care marca bavareză trece de la micul i3, la două modele reprezentative: un SUV, iX, și un Gran Coupe, i4. Dacă i4 este o versiune puternic modificată a lui Serie 4, iX în schimb vine cu detalii complet noi, care ar trebui să atragă atenția clienților de mașini electrice premium.
După cum se știe deja, și BMW iX, și BMW i4 folosesc a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive, care adună laolaltă sistemelde propulsie de și de stocare a energiei. Randamentul noilor motoare este 93%, o valoare de top în industrie, iar bateriile sunt mai performante și mai sustenabile.
BMW iX dispune pentru lansare de două motoare electrice, unul pe puntea față și un altul pe puntea spate, care împreună produc o putere de 385 kW/523 CP la BMW iX xDrive50 și 240 kW/326 CP la BMW iX xDrive40, cu autonomii maxime evaluate în standardul WLTP între 425 km și 630 km. În același timp, bateria se poate încărca, la o stație de putere maximă de până la 150 km, în doar 10 minute.
Prețul de pornire este pe măsura tehnolgoiei, 78.838 de euro) pentru versiunea BMW iX xDrive40, fiind comparabil cu BMW X5 xDrive40d sau xDrive45e, fără subvenția de la Rabla Plus. BMW România spune că peste 75% din planul din 2021 este deja acoperit cu comenzi ferme.
La rândul său, BMW i4 va acoperi cererea de sedanuri și limuzine electrice premium, cu două variante la lansare, inclusiv primul BMW M electric. BMW i4 M50 folosește două motoare electrice, unul pe puntea față, altul pe spate, pentru a produce o putere totală de 400 kW/544 CP. Ceva mai cuminte, BMW i4 eDrive40 are doar un motor electric de 250 kW/340 CP ce acționează puntea spate. Autonomia evaluată conform ciclului de testare WLTP este între 520 și 585 km, în funcție de tipul de model, și o autonomie maximă câștigată de 164 km în numai 10 minute de încărcare.
CITEȘTE ȘI Era predictibil falimentul City Insurance?Prețul lui i4 va începe de la 52.955 de euro pentru versiunea eDrive40 și 65.986 de euro pentru M50, prețuri competitive în segmentul din care face parte, în concurență cu mașinile cu combustie. BMW i4 va sosi pe piața din România la finalul lunii februarie 2022, având deja „câteva zeci de comenzi ferme” de la clienții români.
"Cu BMW i4 și BMW iX avem două modele electrice care intră pe segmente deosebit de apreciate. Răspunsul pieței este unul excepțional – începem deja cu un număr important de zeci de comenzi ferme înainte de lansare. Avem alături de noi o rețea de dealeri care vând automobile electrice de mai bine de cinci ani, au experiență și oameni pasionați. Estimăm că până la sfârșitul anului aproximativ 20% din vânzările BMW și 30% din vânzările MINI în România vor fi deja modele electrificate, electrice și plug-in. Avem produse foarte bune, noi modele importante planificate în perioada următoare și o rețea puternică. Suntem poziționați pentru a face electrificarea main stream pentru BMW Group în România", declară Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România.