Mike Manley, fost CEO al Fiat Chrysler, actual șef al diviziei Stellantis din zona America, care va pleca din companie la 1 noiembrie, va avea un salariu mai mic la noul job, în fruntea celui mai mare dealer auto din SUA.. dar va depăși, cu ajutorul bonusurilor, veniturile de până acum.
Mike Manley va primi un salariu de 1,3 milioane de euro, la care se adaugă un bonus de 1,5 milioane de dolari la semnarea contractului, pentru jobul de președinte și CEO al AutoNation, cea mai mare rețea de distribuitori de autovehicule din SUA, potrivit datelor completate de compania angajatoare la SEC, publicate de Automotive News. El va putea primi și un bonus anual echivalent cu dublul salariului, începând din 2022, dar și diferite pachete de acțiuni, de 6,7 milioane dolari și, respecitv, 7,2 milioane dolari, la prelungirea contractului.
Salariul anual nu este cu mult mai mare decât cel pe care l-a avut ca șef al Fiat Chrysler, până la momentul fuziunii, însă este posibil să-l depășească pe cel pe care l-a primit ulterior fuziunii, când a preluat conducerea Stellantis pe regiunea celor două Americi. Manely a mai primit, înainte de fuziune, compensații în valoare de 11,7 milioane de euro, pentru activitatea din 2020.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stellantis a anunțat în urmă cu o zi că Mile Manely va părăsi compania de la 1 noiembrie, cu precizarea că i s-a oferit un post în consiliul de administrație al Fundației Stellantis. Și cei de la AutoNation au anunțat numirea lui Manley, în locul fostului CEO care se pensionează.
Potrivit datelor oficiale, contractul lui Manley este unul pe trei ani, cu reînnoire automată pe câte un an. Dacă va demisiona din motive temeinice sau va fi concediat, el ar putea primi și alte sume ca despăgubire. Dacă este condeiat din motive imputabile sau demisionează în primul an de contract fără motive temeinice, va fi obligat să restituie bonusul de instalare.
Alte sume precum costuri de transport (45.000 dolari), utilizarea unui avion pentru deplasări de serviciu, costuri de relocare, restituiri de taxe (20.000 de dolari), costuri cu avocații (25.000 dolari) sunt prevăzute pentru decontare.
Mike Manley a lucrat timp de 20 de ani pentru Chrysler și apoi pentru FCA, fiind considerat responsabil cu relansarea cu succes a mărcii Jeep, într-o perioadă dificilă, dar și unul dintre artizanii fuziunii dintre PSA și FCA. El a condus FCA după decesul lui Sergio Marchionne și până la fuziunea cu PSA.