Veniturile totale ale Aeroporturi București au crescut cu peste 8%, iar profitul brut s-a majorat cu 45%, la aproape 390 milioane lei. Sunt performanțe obținute în contextul unei creșteri accelerate pe segmentul zborurilor low-cost.
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care administrează aeroporturile Henri Coandă și Aurel Vlaicu din Capitală, a realizat în acest an venituri totale de 1,08 miliarde lei, în urcare cu 8,3% față de anul trecut, pe fondul creșterii traficului aerian de pasageri și eficientizării activității aeroportuare, în timp ce profitul brut a avansat cu 45%, la 389,7 milioane lei, potrivit unui anunț de azi al companiei preluat de news.ro.
În luna septembrie, compania miza că deja în acest an Aeroportul „Henri Coandă” va ajunge la parametrii pasagerilor preluați de Aeroporturile din Budapesta și Varșovia, de 11,43 milioane persoane și, respectiv 12,84 milioane persoane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, din cei 10,99 milioane de pasageri care au folosit Aeroportul „Henri Coandă”, un număr de 10,11 milioane persoane au plecat sau au venit pe rute internaționale și abia aproximativ 880.000 de pasageri au zburat pe destinații interne. Compania observă o sporire a dinamicii transportului domestic. Dacă înainte Tarom deținea monopolul, implicarea companiilor low-cost pe rutele domestice a făcut ca și această piață să devină competitivă.
Începând cu al doilea trimestru al anului, compania a pus accent pe fluidizarea fluxurilor de pasageri la sosiri și plecări, optimizarea controlului de securitate al pasagerilor și bagajelor de mână, dar și pe extinderea la două benzi a fluxului auto de ieșire din aeroport. Totodată, a efectuat lucrări de întreținere și reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 și la căile de rulare a aeronavelor de pe aeroportul Aeroportului Henri Coandă București, care au acoperit o suprafață de peste 67.000 de metri pătrați.
“Compania Națională Aeroporturi București înregistrează o creștere solidă și sustenabilă, prioritatea managementului CNAB fiind asigurarea condițiilor optime pentru această dezvoltare, cu preocupare majoră pentru menținerea celor mai stricte standarde de siguranță și securitate a pasagerilor și operațiunilor aeriene pe aeroporturile din Capitală”, a declarat directorul general al companiei, Bogdan Mîndrescu.
Planuri de extindere de peste 800 milioane euro
Aeroportul Otopeni are definitivat un plan de extindere în 2 faze care vizează majorarea capacității de preluare a peste 20 milioane pasageri, dublu față de nivelurile actuale. Investițiile sunt estimate compania care îl operează la 818,5 milioane euro fără valoarea exproprierilor necesare. Lucrările ar urma să înceapă în 2022, iar fiecare dintre stadii ar dura câte 3 ani.
Cine sunt pasagerii și unde se duc
Nu mai puțin de 55% dintre pasagerii care trec pe Otopeni sunt femei, potrivit unei statistici a companiei. București rămâne o destinație a turismului de business. 18% dintre pasageri declară că vin în interes de serviciu. Capitala României prezintă un interes ridicat dacă avem în vedere traficul existent pe alte aeroporturi din regiune: Ankara (13,03 milioane pasageri), Sofia (4,98 milioane pasageri), Belgrad (4,93 milioane pasageri), Praga (13,07 milioane pasageri), Atena (20,00 milioane pasageri) și Viena (23,35 milioane pasageri).
Cea mai căutată destinație este, de departe, Londra, cu un număr de 600.000 de pasageri pe an, urmată de Roma și Milano cu câte 300.000 de pasageri pe an, în timp ce limita de 200.000 de persoane este atinsă de destinații precum Cluj-Napoca, Amsterdam, Tel Aviv, Paris, Bruxelles, Istanbul și Madrid.