Volkswagen va elimina modelul Passat sedan din gama europeană, potrivit unor informații neoficiale. Clienții din Europa vor beneficia doar de caroseria Variant.
Volkswagen a decis, se pare, să facă ordine în oferta de modele, printre victime căzând, la masa deciziilor, celebrul sedan Passat. După cum scriu jurnaliștii de la Automotive News, caroseria sedan a lui Passat va fi scoasă de pe piețele din Europa și SUA, unde cererea a scăzut substanțial, ca urmare a apetitului tot mai crescut al publicului pentru caroserii SUV.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!Schimbarea ar urma să aibă loc în 2023, odată cu trecerea la noua generație. Modelul Passat se va muta, la acel moment, într-o nouă fabrică, la Bratislava, deoarece uzina din Emden va fi utilizată pentru producția de vehicule electrice. Passat și Superb, care utilizează o platformă comună, ar fi trebuit să fie produse în Turcia, într-o fabrică nou-nouță, însă jocurile politice și tensiunile dintre Turcia și Germania au condus în cele din urmă la anularea acestui proiect. Astfel, la uzina din Bratislava a grupului VW va fi adăugată o nouă linie de producție, pentru Passat și Superb.
Dată fiind această posibilă decizie, grupul va mai oferi pe segmentul limuzinelor de clasă medie doar Superb și Arteon, alături de Passat Variant. Caroseria sedan va fi menținută, cel mai probabil, pe piețele unde există încă cerere pentru acest model, dar mașina nu va mai fi produsă în Europa, unde costurile de producție sunt ridicate.
Anul acesta, VW Passat a înregistrat un volum de 88.500 unități înmatriculate, în Europa, însă cea mi mare parte a acestora este reprezentată de versiunea Variant. În același timp, în SUA, modelul are volume mici, care nu mai justifică producția și marketingul, pe o piață care aproape că nu mai este interesată de astfel de mașini.
Industria auto trece prin schimbări radicale în ultimii ani, ca urmare a transformării profunde a gusturilor clienților. Atât SUA, cât și Europa, sunt cele mai avansate piețe în care aceste modificări ale portofoliilor sunt vizibile. Tot mai multe modele care altă dată erau considerate indispensabile, astăzi sunt aruncate la coș fără ezitare, pentru a elibera uzinele și resursele financiare, necesare dezvoltării de SUV-uri și vehicule electrice.