Producătorii auto germani au o șansă de doar 50% să rămână lideri în industria automobilelor, dacă nu se transformă pentru a respecta noile reglementări și a-și transforma lanțurile de aprovizionare, a declarat marți directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, într-o conferință cu furnizorii de piese și materii prime.
Unii producători auto ar putea fi scoși din afaceri de reformele necesare pentru a trece de la producția de automobile cu motoare cu combustie la automobile electrice și de introducerea schimbărilor necesare pentru a contracara riscurile geopolitice, a spus acesta.
”Potrivit punctului de vedere actual, șansele sunt de 50% la 50% ca industria auto germană să mai aparțină elitei globale peste 10 ani”, a spus Diess, referindu-se la cei trei mari constructori, VW, BMW și Daimler.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Intensificarea presiunilor pentru reducerea poluării cu dioxid de carbon și cu oxid de nitrogen este echivalentă cu o campanie împotriva mobilității și împotriva mașinilor, a spus șeful VW.
”Suntem cu toții obișnuiți să avem metropole industriale înfloritoare în jurul celor mai importante uzine ale producătorilor auto germani și ale furnizorilor acestora, locuri unde oamenilor le place să trăiască și să muncească, dar acestea nu sunt garantate pentru eternitate. Dacă vă uitați la fostele bastioane ale industriei auto, cum sunt Detroit, Oxford-Cowley sau Torino, înțelegeți că nu există garanții pentru eternitate”, a afirmat Diess la o conferință a furnizorilor auto din Wolfsburg.
Pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale flotelor de vehicule din Europa până în 2030, VW trebuie să crească ponderea de vehicule electrice la 30% din vânzările de automobile noi, a arătat Diess.
Poluarea provocată de dioxidul de carbon, principalul gaz cu efect de seră care provoacă încălzirea globală, va crește în Germania, din cauza dependenței țării de cărbune pentru generarea de electricitate, a arătat șeful VW.
Trecerea de la motoarele cu combustie la automobilele electrice va conduce și la pierderea a 14.000 de locuri de muncă la VW, până în 2020, a spus Diess, care a adăugat că va fi necesară și reformarea producției de componente a VW.
Șeful VW a mai anunțat că Volkswagen Group va desprinde activitatea diviziei de componente “într-o entitate economică intependentă”, fără să precizeze dacă este vorba despre o nouă companie.
Informațiile privind o desrpindere a VW Parts într-o companie seprată au apărut încă din 2017, fiind văzută ca cea mai bună soluție pentru restructurarea acestei activități, care generează cheltuieli uriașe și are peste 80.000 de angajați în toată lumea, în cele 56 de facilități de producție. Mișcarea de tip spin-off a VW Parts ar avea cel puțin două efecte benefice pentru Volkswagen AG: în primul rând ar contrubui la creșterea profitabilității companiei, prin transferarea cheltuielilor cu materia primă și personalul către noua entitate, și ar elibera lichidități importante, necesare în acest moment pentru dezvoltarea de vehicule electrice. Herbert Diess, CEO al VW AG, a declarat că fabricile de componente vor fi independente și vor putea negocia contracte chiar și cu alți constructori de automobile.