Modelul VW ID.7 a fost lansat săptămâna aceasta în toată Europa, inclusiv în România, cu prețuri care depășesc 50.000 de euro. Mașina reprezintă un veritabil urmaș electric al lui Passat și este cel mai scump automobil electric din familia VW, depășind pe aproape toate piețele SUV-ul ID.5. Versiunea chineză va fi însă produsă local și va avea prețul aproape la jumătate.
După premiera din toamna aceasta, Volkswagen a lansat oficial în rețeaua dealerilor europeni al cincilea automobil electric dezvoltat pe platforma MEB, fiind totodată al patrulea din Europa. Este vorba despre ID.7, care are un preț de lansare de 57.000 de euro pe piața din Germania și un nivel ceva mai redus, 55.300 euro, în România. Mașina are o caroserie de sedan cu un portbagaj de tip fastback, combinând astfel ce e mai bun din cele două segmente. Practic, VW ID.7 vine să completeze oferta mărcii pe segmentul mediu, acolo unde modelul tradițional Passat nu mai are o caroserie sedan, cea mai nouă generație fiind produsă doar în versiune wagon.
VW ID.7 nu este doar cel mai scump model din gama electrică a mărcii, ci este și cel mai confortabil în acest moment, având o lungime de aproape 5 metri, cu o lățime de 1,86 metri, la un ampatament de aproape 3 metri. Împreună cu echipările sale și tehnologiile de ultimă generație, VW ID.7 reprezintă vârful de gamă electrică al Volkswagen, înainte de debutul platformei SSP (proiectul Trinity), care a fost amânat după 2026. Aceasta este de altfel și justificarea prețului pe care mașina îl afișează la lansarea sa, în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Iată însă că VW lansează același model în China, cu un preț care se apropie de jumătatea celui din Europa, cu ajutorul partenerilor de la FAW și de la SAIC, în două proiecte diferite care vor fi prezente pe piață în paralel. VW ID.7 destinat pieței chineze se mai numește și VIZZION, după numele conceptului de la care a plecat, și a fost lansat simultan cu cel din Europa, dar la 29.500 de euro, un preț considerat neașteptat de mare de presa din această țară, care s-a obișnuit deja cu valori ale mașinilor comparabile cu cele ale mașinilor cu combustie.
VW ID.7 din China are un design identic cu cel european și are specificații aproape similare: lungime 4,95 metri, lățime 1,86 metri și ampatament de 2,95, cu doar un centimetru sub cel al versiunii din Europa. În plus, ID.7 din China are o baterie mai mare, 86 kWh, față de 77 kWh în Europa, autonomiile fiind apropiate, circa 650 km.
Prețul de pe piața chineză al lui ID.7 este mai mic decât cel al SUV-urilor Tesla Model Y, BMW iX3 sau BYD Tang, toate trei având prețuri între 32.000 – 35.000 de euro.