Rezultatele financiare ale Volkswagen Group pentru trimestrul al treilea și întreg intervalul ianuarie – septembrie arată că grupul a performat pe toate planurile, mai puțin pe cel al vânzărilor, unde a înregistrat scăderi accelerate în primele două trimestre și a trecut pe plus în trimestrul al treilea.
Veniturile VW Group au crescut cu aproape un sfert în trimestrul 3, un avans considerabil, reprezentând 13 miliarde de euro în plus, cu un total de 70,7 miliarde euro, comparativ cu perioada similară din 2021, pe fondul revenirii vânzărilor, care au înregistrat o creștere de 24% în perioada iulie – septembrie.
Pe întreg anul, vânzările sunt încă în teritoriu negativ, -3,4% față de anul trecut, cu un total de 6 milioane de vehicule, însă există șanse ca ultimul trimestru al anului să apropie rezultatul de cel din 2021.
Până la acest moment, diferența față de 2021 se ridică la aproape 1 milion de vehicule care s-au pierdut din cauza lipsei de componente. În aceste condiții, compania germană raportează venituri mai mari cu 8,8% pe primele nouă luni ale anului, cu o creștere a rezultatului operațional de 23,3%. Marja operațională a grupului a crescut cu aproape un punct procentual, la 8,4%.
CITEȘTE ȘI Decizie istorică a UE: Acord final pentru eliminarea motoarelor cu combustie internă până în 2035Profitul net al VW AG a crescut, în cele trei trimestre, cu 1,4 miliarde euro, adică 12,4% în plus față de anul trecut, chiar dacă rezultatul net din trimestrul al treilea a fost mai mic cu 26%.
Situația pe mărci și grupuri de mărci arată că toată lumea a crescut în acest an, cu excepția SEAT. Marca spaniolă și-a redus pierderile comparativ cu anul trecut și, în contextul unor vânzări cu puțin sub cele din 2021, a avut venituri mai bune și o perspectivă pentru trecerea pe profit până la finalul anului. Grupul de mărci de volum are o scădere ușoară a vânzărilor, dar cu un avans considerabil al profitului, generat de marca principală, Volkswagen.
Cu 2,4 miliarde de euro profit operațional, VW și-a dublat practic rezultatul din cele nouă luni, în timp ce Skoda a avut cifre aproape egale cu cele din 2021. Grupul mărcilor premium, Audi, care include și Bentley, Lamborghini și Ducati, a avut de asemenea o scădere destul de mică a vânzărilor, dar cu creșteri ale veniturilor și, mai ales, ale profitului operațional, iar Porsche, care în această toamnă s-a listat pe bursă cu un pachet de circa 10%, are creșteri pe linie, la toți indicatorii. Cele două grupuri au avut marje ale profitabilității de două cifre, cu un vârf de aproape 20% pentru Porsche.
CITEȘTE ȘI Tesla Model Y a fost cel mai vândut automobil din Europa, în septembrie. Dacia Sandero rămâne în top 3„În al treilea trimestru, Volkswagen a făcut câțiva pași semnificativi spre generarea de valoare durabilă mai mare pentru acționari. IPO de succes al Porsche a demonstrat puterea mărcilor noastre și oportunitatea de a-și atinge întregul potențial. În ceea ce privește cele 10 puncte ale agendei mele strategice, sunt încântat să văd că am făcut deja progrese în două domenii cheie, China și SUA. În China, am făcut echipă cu Horizon Robotics, iar în SUA am început producția ID.4. De asemenea, am mai făcut un pas către asigurarea aprovizionării cu materiale catodice necesare pentru planurile noastre ambițioase de accelerare a vehiculelor electrice prin lansarea unui joint venture cu Umicore. A fost un efort mare de echipă care va trebui să continue să ducă grupul nostru la următorul nivel.”, a declarat Olver Blume, cel care conduce grupul doar de la 1 septembrie, neavând niciun merit în rezultatele companiei, cu excepția Porsche pe care o conduce de mai mulți ani.
Din punct de vedere al piețelor, este de remarcat revenirea din China, unde VW a înregistrat o creștere cu 26% a livrărilor în trimestrul 3 și de 33% în septembrie. Livrările pe această piață sau fost mai mult decât duble, cu 112.700 de unități.
Pentru finalul anului, VW Group menține țintele, cu un optimism vizibil pentru revenirea vânzărilor, care ar putea să egaleze rezultatul din 2021, precum și cu o creștere de 8 – 13% a veniturilor și o marjă operațională ce se va situa între 7 și 8,5%.