Volkswagen AG a confirmat previziunile pentru 2020, în cadrul adunării generale a acționarilor, susținută cu o întârziere de câteva luni, din cauza pandemiei de coronavirus. Scăderea din acest an este de 21%, însă China, care a generat această pandemie, a adus cea mai mică scădere grupului VW.
Volkswagen estimează că va avea un rezultat operațional pozitiv la finalul acestui an, bazat inclusiv pe creșteri ale livrărilor și comenzilor începând din septembrie, după cum a anunțat în cadrul adunării ațcionarilor Herbert Diess, CEO al companiei. Șefii VW au confirmat continuarea investițiilor în e-mobilitate și digitalizare, în pofida dificultăților induse de pandemie.
„Transformarea grupului nu este ținută în loc de coronavirus, ci este accelerată de acesta. Faptul că mașina se va dezvolta într-un dispozitiv de mobilitate conectat, în următorii 10 ani, va fi mult mai rapid decât transformarea propulsiei”, a declarat Herbert Diess acționarilor VW AG, referindu-se la cele două componente ale transformării, electrificarea și conectarea vehiculelor.
Potrivit CEO-ului grupului VW, investițiile în e-mobilitate se vor ridica la 33 miliarde euro în următorii patru ani, una dintre ținte fiind aceea de a deveni lider pe piața vehiculelor electrice. Unul dintre factorii pe care mizează Diess este sistemul de operare propriu, VW.OS, dezvoltat de Car.Software.Org, companie proprie formată prin desprinderea fostei divizii de IT. Sistemul de operare va fi utilizat în premieră pe noul proiect Artemis de la Audi, un proiect condus de CEO-ul mărcii, Markus Duesmann. Acesta nu este doar un concept-car, ci este un întreg sistem care urmărește creșterea vitezei de dezvoltare a unui automobil.
Pentru anul în curs, rezultatele financiare au fost influențate sever de pandemie, însă situația și-a revenit în a doua jumătate a anului. Datele prezentate în AGA arată că livrările după 8 luni au scăzut cu 21,5%, la 5,6 milioane vehicule (cu 1,5 milioane mai puține). În condițiile dificile ale pieței globale, VW spune că a câștigat 0,4 puncte procentuale cotă de piață, urcând la 13% din totalul vânărilor de vehicule la nivel global.
Aceleași date prezentate arată că scăderile cele mai mici au fost înregistrate de mărcile premium și de lux, în timp ce China a avut cea mai mică scădere regională, 11,5% la finalul lui august. Piața chineză asigură aproximativ 20% din vânzările grupului în acest moment. Cel mai mare declin pentru VW Group a fost în Europa de Vest, 31%, ca urmare a efectelor severe ale pandemiei de coronavirus, însă aici mărcile grupului au reușit să obțină cea mai mare creștere a cotei de piață, cu 0,8 puncte procentuale, la 23,7%.
Chiar dacă sunt estimate rezultate pozitive pentru acest an, Diess spune că toate previziunile sunt marcate de incertitudini, acestea depinzând de evoluția pandemiei.
În aceste condiții, compania a propus acționarilor distribuția de dividende la valoarea de 4,80 euro, o valoare diminuată față de cea anunțată inițial pentru rezultatele din 2019 (6,50 euro). Diferența de profit nedistribuită, 855 milioane de euro, va fi reportată în bilanțul anului următor.
Planurile lui Herbert Diess și ale mărcilor din subordine au în centru electrificarea. Porsche, de exemplu, și-a propus ca până în 2025 toate mașinile mărcii sport să fie propulsate de sisteme hibride sau complet electrice. Audi va avea rolul de lider tehnic și tehnologic pentru întreg grupul, cu proiectul Artemis, care ar trebui să dezvolte a doua generație de vehicule electrice a grupului.
În ceea ce privește viitorul diviziei de vehicule comerciale, Herbert Diess a explicat că deciziile luate în ultimul an reprezintă „probabil cea mai radicală schimbare din grup”: parteneriatul cu Ford, în urma căruia va fi produsă o nouă generație a pickup-ului Amarok, lansarea noii generații electrice a lui Bulli și pregătirile pentru vehiculele autonome, în cadrul Argo AI. „Colaborarea cu Ford este în mod particular importantă pentru că reduce semnificativ costurile de dezvoltare pentru ambii parteneri și le permite să beneficieze de scalarea economiilor”, a mai declarat Diess.