Conducerea Volkswagen Group a aprobat noua alocare pe uzine a viitoarelor modele ale mărcii de bază, VW, planificate să fie lansate în următorii ani. O serie de schimbări au fost adoptate față de planul anterior.
CEO-ul Volkswagen Group, Oliver Blume, a primit aprobare în Consiliul de Supervizori pentru noua schemă de producție a brandului VW, care urmărește acoperirea tuturor uzinelor din Germania cu suficiente modele, astfel încât să fie profitabile.
Una dintre cele mai importante decizii este cea referitoare la modelul Trinity, un produs special al mărcii, care ar trebui să marcheze trecerea la mașinile viitorului. Trinity va fi primul automobil al mărcii VW care va fi construit pe platforma SSP și care va avea tehnologie compatibilă cu un grad de autonomie de nivel 4. Mașina ar fi trebuie să fie lansată în 2026 și să fie produsă la Wolfsburg, însă proiectul a fost amânat din cauza probemelor de la Cariad, care a întârziat dezvoltarea noului sistem de operare. Acum, decizia este ca Trinity să meargă la Zwickau, acolo unde sunt produse mașinile electrice din familia ID.
Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen: „Industria noastră se confruntă cu provocări complexe pe măsură ce trece printr-o transformare care se desfășoară în condiții dificile de afaceri. Este cu atât mai important să pregătim fabricile noastre individual și rețeaua de producție Volkswagen din Germania pentru viitor. În contextul programului nostru de performanță, acest plan de alocare a vehiculelor recent aprobat va contribui substanțial la o marcă VW puternică și competitivă.”
O altă noutate este următorul model electric ce va fi produs la Wolfsburg, locul de producție al lui VW Golf și unde urmează să ajungă și noua generație Tiguan. Aici va intra pe liniile de fabricație un al doilea model electric, pe lângă ID.3. Acesta va fi un SUV de segment A, conform informațiilor anunțate de companie, care va fi produs „în număr mare”. De asemenea, un succesor pentru Tiguan Allspace va fi și el asamblat la Wolfsburg.
Informația majoră legată de Wolfsburg este că modelul Golf va avea un succesor, dezvoltat pe platforma avansată SSP.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO TEST DRIVE Ford Bronco versus Ford Ranger: cel mai nou off-roader din Europa a ajuns în RomâniaLa Osnabruck va fi continuat parteneriatul cu Porsche și tot aici vor fi asamblate în continuare Asteon și T-Roc.
Christian Vollmer, membru al Consiliului de Administrație al mărcii Volkswagen pentru producție: „Folosim tranziția la electromobilitate ca o oportunitate de a reduce complexitatea operațiunilor noastre de producție și de a crește eficiența uzinelor chiar mai mult. Grupăm sistematic vehicule pe baza aceleiași arhitecturi pentru toate mărcile din fabricile noastre. Procedând astfel, vom economisi investiții semnificative în integrarea diferitelor arhitecturi de vehicule. Mai degrabă, dorim ca fabricile noastre să producă mai multe modele diferite pe baza tehnică a arhitecturii unui vehicul.”
Alte decizii privesc uzinele VW Comerciale, între acestea numărându-se proiectul Landjet, care fusese anterior alocat uzinei din Hanovra și care acum merge la Audi.