Noua generație VW Tiguan, prezentată oficial anul trecut și lansată în acest an, va avea o versiune de motorizare plug-in hybrid, cu care va încerca să concureze cele mai populare modele din acest segment, pe piețele lumii.
Volkswagen a dat startul comenzilor pentru noua motorizare plug-in hybrid, într-un moment în care interesul publicului pentru acest tip de propulsie revine la cote mai ridicate, după ce, în ultimii ani, scăzuse simțitor.
Noul Tiguan plug-in hybrid vine cu o promisiune de peste 100 de km de autonomie pur electrică și de peste 900 km autonomie combinată, cifre cu care intră în competiție cu marii jucători de pe acest segment, Ford Kuga, liderul pieței europene PHEV, Toyota RAV4 PHEV sau, mai nou, Kia Sportage.
Prețul pentru noul motor PHEV de pe VW Tiguan, valabil pe piețele din Europa, este de 48.655 euro, prețul pentru România nefiind deocamdată anunțat. Această versiune de propulsie va fi disponibilă cu două niveluri de putere a motorului, 150 și 200 kW.
Bateria oferită pe Tiguan PHEV are 19,7 kWh, o valoare destul de mare, care asigură până la 120 km de autonomie exclusiv electrică, în timp ce motorul electric are 85 kW putere, care se adaugă la cei 110 sau 130 kW ai motorului cu combustie, un TSI de 1.5 litri. Încărcarea bateriei se poate face la priză casnică sau la stații trifazice, de 11 kW, precum și la stații rapide DC, până la 50 kW.
Motorizarea entry-level a lui Tiguan este una mild-hybrid eTSI (pe 48 de volți), care poate fi comandată la 36.600 de euro. Pentru amatorii de diesel, acest tip de motor va fi disponibil cu tracțiune integrală 4MOTION, la 49.055 euro.
Noul Tiguan a fost dezvoltat pe platforma actualizată MQB Evo, care aduce o serie de îmbunătățiri inclusiv pe partea de tehnologie de asistență (comunicare Car2X, cele mai noi generații de Lane Assist și asistență la frânarea de urgență), un display central de 13 inci, faruri LED standard.