Noile autovehicule ID.Buzz, prezentate de Volkswagen luna aceasta, pot fi rezervate în acest moment, după ce constructorul a anunțat prețurile de lansare.
Așa-numitul e-Bulli, continuatorul familiei Transporter, care vine acum cu propulsie complet electrică, poate fi comandat în acest moment, la un preț de 54.430 de euro, pentru versiunea de marfă, și 64.581 de euro, pentru versiunea de pasageri. Prețurile anunțate sunt valabile pentru piața din Germania, celelalte piețe urmând să anunțe propriile prețuri în perioada următoare. Cele două versiuni vor avea, ulterior, și caroserii cu ampatament lung.
Volkswagen a anunțat că primele livrări ale modelelor comandate vor fi făcute în toamna acestui an, în Europa, în timp ce clienții din SUA vor primi mașina abia în 2024. Timpul de livrare este unul foaarte bun, având învedere că alte modele electrice ale grupului se livrează la termene care ajung de la 6 la 12 luni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noul VW ID.Buzz poate fi comandat în arhitectură cu două sau trei rânduri de scaune, iar în versiunea Cargo cu două sau trei scaune amplasate în față.
Mașina este construită pe aceeași platformă MEB destinată mașinilor electrice, pe care au fost dezvoltate și ID.3, ID.4 și ID.5, precum și modele similare ale altor mărci din grup.
Grupul motopropulsor este susținut de o singură variantă de baterie, de 77 kWh, care acționează un motor de 150 kW. Autonomia anunțată de constructor este de 423 km, iar puterea maximă de încărcare urcă la 170 kW. Consumul mediu, calculat în regim WLTP este de 20,6 kWh/100 km.
Lungimea versiunii cu ampatament scurt este de 4,71 metri, specifică unui model de clasă medie, fiind comparabilă cu cea a modelului cu motor termic Caddy. Capacitatea de bagaje ajunge la 1.121 de litri, cu două rânduri de scaune și de 2.205 litri, cu al doilea rând de scaune rabatat. Versiunea de marfă are o capacitate de 3,9 metri cubi, cu spațiu pentru doi paleți. Lungimea spațiului de încărcare este de 2,20 metri, iar capacitatea maximă este de 650 kg.
VW ID.Buzz are mai mulți competitori pe piața europeană de autovehicule comerciale din segmentele compact și mediu, de la Renault, Ford sau Peugeot/Citroen.