Apreciată și dată drept exemplu de șeful VW Group, Herbert Diess, pentru productivitate, uzina Tesla din Gruenheide, Germania, nu este însă un adevărat model de producție, deocamdată, deoarece planurile managementului nu sunt respectate în practică.
Cu o producție maximă planificată de 500.000 de autovehicule anual, Tesla Gruenheide, din apropiere de Berlin, ar trebui să aibă în prezent un ritm de 86 de vehicule pe zi, conform datelor oficiale ale uzinei. Un angajat aflat la stațiile de lucru de pe linia de fabricație ar trebui să execute asamblarea unei componente în 90 de secunde, însă deocamdată media de timp este dublă, potrivit informațiilor Teslamag. Elon Musk anunțase că accelerarea producției în Germania ar urma să fie mai rapidă decât cea din China, dar la ultima conferință de presă a recunoscut că lucrurile nu merg așa cum fusese planificat. Timpul de montaj ar trebui să se reducă până la 30 de secunde, pentru a atinge performanțele apreciate de rivalii de la VW.
Informațiile privind volumul de producție din aprilie, publicate de Automobilwoche arată și mai puțin optimist: 350 de automobile asamblate, față de 1000 câte erau stabilite. Publicația susține că argumentele acestui ritm redus sunt legate și de calitatea producției, fiind necesară o intervenție suplimentară, și de lipsa de personal. În acest moment, după cum au anunțat autoritățile landului Brandenburg, sunt circa 4000 de angajați la Tesla, dintr-un total de 12.000 câți sunt prevăzuți în schema completă de personal.
Uzina are încă o problemă și la capitolul motoare, care acum sunt aduse din China. Linia locală ar trebui să înceapă să producă, la un ritm lent deocamdată, în luna iunie. Și bateriile urmează același traseu, dar fabrica de baterii din Gruenheide mai are până va fi gata.
CITEȘTE ȘI Vânzările globale de autoturisme vor înregistra, în 2022, cel mai scăzut nivel din ultimul deceniuÎn acest moment, numărul comenzilor pentru Model Y, care se fabrică în uzina Tesla de lângă Berlin, a depășit se pare producția din următorii doi ani și nici nu există speranțe că poată fi redus timpul de așteptare, chiar și cu un volum mai bun.
Tesla are o problemă și cu pickup-ul Cybertruck, pe care l-a anunțat și pentru care preia comenzi. Dezvoltarea acestuia întârzie, iar acum compania a oprit orice comandă pe piețele din Europa sau din alte regiuni ale lumii. Singurii care mai pot comanda mașina sunt americanii, însă Elon Musk a declarat că sunt deja comenzi pentru următorii trei ani de producție, care nu se știe când va începe. Termenul avansat de companie pentru startul producției este în prezent 2023.