Volvo a anunțat că fiecare automobil pe care îl va vinde începând din 2019 va avea un motor electric, într-o mișcare surpriză ce devansează toate termenele anunțate până acum de alți constructori de automobile. Alte mărci au anunțat în ultimii ani că își vor extinde gama, vor avea un număr mai mic sau mai mare de vehicule electrice sau hibride, dar niciuna nu a dat un termen pentru acoperirea întregii game cu propulsie electrică.
Volvo mai făcuse un anunț în 2014, în care afirma că toate modelele sale vor avea și o alternativă electrică plug-in, care să se vândă în paralel cu motoarele termice, pe benzină sau motorină. Acum, Volvo face un pas și mai mare pentru istoria automobilului.
„Acest anunț marchează sfârșitul mașinilor propulsate exclusiv cu motoare cu combustie”, a declarat CEO-ul Volvo, Hakan Samuelsson. „Vlovo Cars a declarat că își propune să vândă un total de 1 milion de mașini electrificate până în 2025. Când am spus asta, asta facem”, a mai subliniat șeful companiei suedeze.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anunțul Volvo nu elimină complet motoarele tradiționale, însă acestea vor avea cel mult un rol principal, într-o construcție care deja tinde să devină complet electrică, peste doar câțiva ani. Variantele pe care mașinile Volvo le vor oferi sunt ori complet electrice, ori hibride cu posibilitatea de încărcare la priză, în acest din urmă caz noile micro-hibride cu baterie de 48 de volți urmând să câștige tot mai mult teren.
Samuelsson a mai spus că cererea de mașini electrificate a crescut, acesta fiind principalul motiv pentru care au luat această decizie.
Avantajul Volvo este dat și de faptul că are o gamă redusă de automobile, cu două sedanuri, S60 și S90, cu variantele V60 și V90, plus hatchbackul V40, la care se adaugă SUV-urile XC60 șio XC90. În acest moment, toată familia 90 are versiuni hibride, la fel și V60 și XC60. Viitorul XC40 va fi, de asemenea, hibrid plug-in.
Începând cu 2019,portofoliul mărcii va avea 5 modele complet electrice, din care 3 vor fi Volvo, iar două vor sosi sub marca Polestar, divizia de performanță, pe care cei de la Vlvo au hotărât să o transforme în brand de sine stătător.
Volvo trece în acest moment printr-o perioadă dificilă, dat fiind faptul că 80% din gama sa este echipată cu motoare diesel. Acest tip de motor a scăzut foarte mult în cererea publicului, marca suedeză fiind cea mai afectată de această decizie a cumpărătorilor, după cum arată analizele de piață.
Volvo Cars este deținută în acest moment de chinezii de la Geely Holding, care au cumpărat compania, în 2010, de la Ford. Volvo are unități de producție atât în Europa (Suedia și Belgia), cât și în China.