Constructorul auto suedez Volvo Cars a reușit să depășească toate recordurile de vânzări pentru luna martie, cu o creștere foarte mare față de anul trecut. Vânzările au fost susținute de noul model EX30, dar s-au bazat în special pe XC60.
Volvo a vândut aproximativ 79.000 de automobile în luna martie, la nivel global, cifrele reprezentând cel mai bun rezultat al companiei pentru luna martie, în toată istoria sa. Creșterea față de anul trecut este mare, de 25%, una care arată că cererea pentru vehicule hibride este la un nivel înalt, în timp ce mașinile electrice nu și-au pierdut din atractivitate, dacă îndeplinesc condițiile cumpărătorilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările majorate au avut în prim plan lansarea lui EX30, cel mai mic SUV electric al mărcii, însă în continuare cel mai vândut model al mărcii a fost XC60, SUV-ul care a crescut, față de anul trecut, cu aproape 4.000 de unități, ajungând în martie la 22.402 de unități vândute, acesta fiind urmat de XC40 cu 20.557 de unități, și de XC90 cu 9.828 de unități.
Gama de modele electrificate (fosta Recharge), care cuprinde mașinile cu propulsie electrică sau plug-in hibrid, a crescut cu 24% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, având un volum vândut de 33.558 de mașini, ceea ce însemnă o cotă de 42% din vânzările total. Segmentul complet electric a acoperit mai mult de jumătate, cu o pondere de 23% din vânzări.
În total, pe primul trimestru, Volvo a vândut 182.687 de automobile la nivel global, cu 12% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut.
CITEȘTE ȘI FOTO Primarul sectorului 4 prezintă cum va arăta un nou pasaj rutier modern„Aceste cifre reflectă puterea strategiei noastre și diversitatea produselor – oferind mașini complet electrice alături de PHEV și mild hybrid în combinația potrivită”, spune Björn Annwall, director comercial și director adjunct al Volvo Cars. „Facem progrese bune în atingerea obiectivului nostru anual de vânzări de cel puțin 15% creștere, iar în lunile următoare ne vom concentra pe creșterea vânzărilor EX30”.
În Europa, vânzările Volvo au crescut cu 33% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 39.756 de unități. Mașinile electrificate din regiune au avut o rată de creștere similară, de 34%, cu 24.856 de mașini vândute. Vânzările de mașini electrificate au reprezentat 63% din toate mașinile vândute în Europa în martie, o pondere superioară cele la nivel global.
CITEȘTE ȘI Dacia își menține creșterea vânzărilor la nivel global. Brandul se află într-un moment de tranziție cu două dintre modeleÎn SUA, vânzările de mașini Volvo au ajuns la 15.315 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 50% față de martie 2023. Vânzările de mașini electrificate au crescut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut și au reprezentat 24% din toate mașinile vândute.
Singura piață cu probleme a fost China, unde volumul vândut în martie, 1039 de vehicule, a scăzut cu 28% față de martie 2023, dar motivele țin de sărbătorile locale. Pe întreg trimestrul, Volvo a vândut în China 14.005 de mașini, având o creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut.