Volvo a decis să facă schimbări în producția SUV-ului XC60, ca urmare a războiului tarifelor dintre SUA și China, după cum au declarat reprezentanții companiei la conferința de prezentare a rezultatelor financiare.
Producția lui Volvo XC60 pentru piața americană se va muta din China în Europa, pentru ca marca să evite astfel tarifele crescute la import, introduse de SUA în relația cu China. Modelul are două uzine în care este produs, însă acestea au fost gândite să acopere piețe diferite. În Suedia sunt produse mașinile pentru piața europeană, în timp ce în China sunt fabricate mașinile care sunt exportate către restul piețelor, inclusiv SUA. Odată cu introducerea noilor tarife pentru importurile din China, Volvo a decis să mute producția destinată americanilor în uzina din Europa.
Un alt model pe care marca suedeză mizează pe piața americană, S60, va fi fabricat local, în SUA, în noua uzină construită de Volvo. Acesta va avea, însă, o altă uzină în China, în care vor fi produse exemplarele vândute pe cea mai mare piață auto la nivel global. Tot în SUA, va fi produs un alt SUV, XC 90, dar abia peste circa 3 ani, când va sosi momentul înlocuirii actualei generații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volvo a anunțat totodată rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2018, cu o creștere a profitului operațional cu 29%, la 4,2 miliarde coroane (400 milioane de euro), corespunzător unor venituri de 66 miliarde de coroane (6,3 miliarde euro), cu peste 25% mai mari decât anul trecut.
Pe primele șase luni din acest an, Volvo Cars a înregistrat venituri de 122,9 miliarde coroane suedeze (12 miliarde euro) și 7,8 miliarde coroane suedeze profit operațional, cu 16% mai mult ca anul trecut.
Vânzările de mașini Volvo au crescut în prima jumătate a anului la 317.639 vehicule, cu 14% mai multe decât în 2017, un record pentru marcă și totodată semnalul unui volum total în acest an de peste 600.000 de unități livrate, cel mai bun rezultat din istorie.