Piața de autoturisme din Europa a atins un vârf record în luna iunie, care devine astfel cea mai bună din istorie pentru industria auto. România este piața cu cea mai mare creștere din UE, în prima jumătate, după un avans de peste 50% în iunie.
Europa cunoaște un adevărat boom al vânzărilor de autoturisme în acest an, cu o lună iunie care s-a dovedit a fi cea mai bună din istorie, după o creștere de 5,2% față de anul trecut, la 1.6 milioane de autoturisme noi înmatriculate.
Rezultatul este cu atât mai surprinzător, cu cât în două din țările importante pentru industrie, Marea Britanie și Italia, s-au înregistrat scăderi ale vânzărilor. De cealaltă parte au fost Germania, Franța și Spania, care au susținut balanța înmatriculărilor cu creșteri foarte bune. România a avut a doua creștere din UE, 52%, după Suedia, care a înregistrat 66.000 de autoturisme vândute, cu 72% mai multe, o veritabilă explozie a pieței auto, care a urcat vânzările din această țară pe locul 6 la nivelul UE.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După primele șase luni din an, situația este mai ponderată, dar tot pe creștere. Au fost înmatriculate 8,44 milioane de autoturisme noi, cu 2,9% mai multe față de anul trecut, principalele motoare de creștere fiind Germania (2,9%), Spania (10,1%) și Franța (4,7%). Marea Britanie și Italia au încheiat semestrul pe minus, Italia fiind trasă în jos de ultimele două luni, în care vânzările au căzut neașteptat.
Dacia este una dintre mărcile cu o evoluție foarte bună pe piața europeană, cu 56.333 unități înmatriculate în luna iunie, 11,5% creștere, și o cotă de piață de 3,6%, una fără precedent pentru marca românească, și cu 282.233 autoturisme înmatriculate pe intervalul de șase luni, o valoare record, după o creștere de 16 procente față de anul trecut, un volum care urcă Dacia la o cotă de piață în 2018 de 3,3%.
Celelalte mărci au încheiat semestrul pe creștere, cu câteva excepții, între care mărcile premium Audi, BMW și Mercedes Benz, toate cu scăderi ușoare. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de Jeep, Seat și Dacia, precum și de Grupul PSA, ca urmare a intrării în portofoliu a mărcii Opel.