Volvo Cars și-a redus obiectivele sale referitoare la marja de profit și venituri, după renunțarea la obiectivul de a vinde doar vehicule electrice din 2030, transmite CNBC.
Producătorul suedez de automobile, care este deținut în majoritate de grupul Geely Holding din China, a declarat că țintește acum un obiectiv de marjă EBIT (câștiguri înainte de dobânzi și impozite) în 2026 de 7-8%, în scădere de la ”peste 8%”, din cauza ”complexității crescute”, în special în ceea ce privește comerțul global și tarifele”, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a adăugat că acum încearcă ”să continue să depășească evoluția pieței mașinilor premium până în 2026”, în loc să mențină ținta de venituri anunțată anterior, cuprinsă între 500 de miliarde de coroane suedeze (48,6 miliarde de dolari) și 600 de miliarde de coroane.
Litigiile comerciale internaționale și tarifele în continuă schimbare au devenit o durere de cap majoră pentru producătorii de automobile, în timp ce navighează în geopolitica dintre Uniunea Europeană, China și SUA, căutând în același timp un avantaj competitiv pe o piață dominată de tranziția la vehicule electrice.
Acțiunile Volvo Cars au crescut cu 3,2% în tranzacțiile de la începutul după-amiezii, după o scădere cu 10% până acum în această săptămână.
Firma organizează Ziua Piețelor de Capital în Göteborg, Suedia, unde discută despre planurile sale de produse pentru anii următori, concentrându-se ferm pe trecerea la modelele electrice și hibride plug-in.
Volvo Cars are cinci modele complet electrice pe piață, pe lângă cinci aflate în dezvoltare. Cu toate acestea, miercuri a dezvăluit că nu va mai viza ca vânzările de vehicule electrice că reprezinte 100% din vînzările sale din 2030.
În schimb, vrea să ajungă la o gamă electrică de 90-100%, permițând modelelor mild hybrid să continue să fie vândute.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fără prea multe oferte rămase pe piața de mașini noi, românii au dat năvală să importe mașini diesel second-hand, în special din Germania. Mașinile electrice au rămas doar excepțiiHibrizii mild au motoare cu ardere internă care utilizează o oarecare asistență electrică.
Volvo a citat ca motive ale schimbării cererea consumatorilor, o dezvoltare mai lentă decât se aștepta a infrastructurii de încărcare, o retragere a stimulentelor guvernamentale pe unele piețe și incertitudinea din cauza tarifelor noi pentru vehiculele electrice din diferite piețe.
Ea a spus că rămâne angajată în vânzarea completă de vehicule electrice pe termen lung, ”când condițiile de piață sunt potrivite”.
Numeroși producători de automobile au raportat provocări legate de tranziția vehiculelor electrice, în special din cauza cererii slabe.
Mulți consumatori, între timp, continuă să se plângă de infrastructura de încărcare insuficientă și citează îngrijorări cu privire la autonomie.
Volvo Cars a mai anunțat joi că își extinde parteneriatul cu gigantul american de cipuri Nvidia deoarece dezvoltă funcții, inclusiv asistență avansată la conducere și conducere autonomă.
Cifrele publicate de Volvo Cars joi au arătat că vânzările sale globale au crescut în august cu 3% față aceeași perioadă a anului trecut, susținute de o creștere de 32% în Europa, în timp ce vânzările în China au scăzut cu 23%.
Vehiculele complet electrice și hibridele plug-in au reprezentat 25.028 din 52.944 de vehicule vândute - sau 47% - în august 2024, restul fiind hibrizi ușori și vehiculele cu motoare cu ardere internă.
În iulie, compania a raportat un profit operațional trimestrial record, de 8,2 miliarde de coroane suedeze.