Vânzările suedezilor de la Volvo Cars s-au majorat substanțial în iunie, odată cu ieșirea din criza de componente, segmentul de mașini electrice având o creștere de patru ori față de anul trecut.
Volvo a vândut 66.379 de autoturisme în luna iunie, cu 33% mai multe decât în urmă cu un an, când criza de semiconductori afecta puternic producția și livrările de mașini ale constructorului japonez. De la începutul acestui an, în primele șase luni, compania suedeză a vândut 341.691 de automobile, cu 17% mai multe decât în 2022.
Segmentul de vehicule electrificate (BEV și PHEV) a înregistrat o creștere foarte mare, 129%, în luna a șasea, cu un volum de 24.420 unități, reprezentând 37% din totalul vânzărilor mărcii. Segmentul de vehicule complet electrice a fost mai mic de jumătate din gama Recharge, respectiv 14% din total (9.535 unități), dar a avut o creștere de 346%. Pe cele șase luni, gama Recharge a crescut cu 45%, la un total de 136.418 vehicule vândute, din care 59.260 au fost electrice 100%.
În Europa, care rămâne cea mai importantă piață a mărcii Volvo, vânzările au crescut masiv cu 70%, uzinele mărcii fiind capabile să onoreze comenzile din ultimele luni. Volumul total a fost de 27.196 de autoturisme, ceea ce însemnă mai mult de 40% din vânzările mărcii la nivel global. Pe întreg semestrul, Europa a înregistrat livrări totale de 146.943 autoturisme, cu 23% mai multe față de anul trecut.
La polul opus a fost China, unde vânzările au scăzut în iunie cu 6 procente, într-un context în care întreaga piață auto chineză a avut un declin de circa 2 procente, ca urmare a unei baze de raportare (iunie 2022) foarte ridicate. Volumul a fost de 15.405 autoturisme, în iune, în timp ce pe toate cele șase luni Volvo a vândut 70.233 unități, cu 12% mai multe comparativ cu anul anterior, astfel că regiunea rămâne a doua ca volum pentru marca suedeză deținută de compania chineză Geely.
Pe piața din SUA, vânzările din iunie au crescut cu 53%, la aproape 13.000 de unități, iar pe cele două trimestre creșterea a fost de 18 procente, cu un total de 59.750 autoturisme.
Cele mai vândute modele ale Volvo au fost în luna iunie XC60, cu 21.053 de unități, urmat de XC40, cu 18.170 unități și cea mai mare creștere din gamă, și de XC90, cu 9.895 unități, cu o scădere marginală față de anul anterior.
Anul trecut, Volvo a înregistrat un declin de 12 procente comparativ cu 2021, cu un număr total de 615.121 autoturisme livrate la nivel global, cauza principală a scăderii fiind criza de producție cauzată de deficitul de componente electronice.