Cu ajutorul platformei comune a grupului Stellantis și pe baza designului de succes al lui Fiat 500, marca italiană a dezvoltat și acum lansează pe piață un al doilea SUV și totodată un nou model electric.
Apartenența la Stellantis începe să dea roade pentru marca Fiat, care a traversat timp de mai mulți ani o reală criză de modele și un deficit puternic de investiții în tehnologii noi. Odată cu electrificarea lui Fiat 500, Fiat s-a desprins tot mai mult într-un brand modern, adaptat erei electrificării. Noul SUV Fiat 600e vine să completeze această tendință a italienilor, bazându-se pe tehnologia dezvoltată de fosta companie PSA și ajustată inclusiv cu ajutorul mărcii americane Jeep. În plus, Fiat vine să completeze oferta de SUV-uri bazată pe 500 X, o versiune crossover a micului 500.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fiat 600e este, până la nivelul caroseriei, un Jeep Avenger, o mașină subcompactă apreciată deja de public, pentru trăsăturile sale, deși a fost lansată pe piața în 2022. Peste toate aceste trăsături, Fiat a așezat un design cunoscut deja de pe familia 500, care va asigura cel puțin jumătate din succesul noului model. Noul Fiat 600e va fi asamblat, de altfel, în aceeași uzină cu modelul Jeep Avenger, în Polonia.
Din punct de vedere tehnic, Fiat 600e a fost dezvoltat pe platforma eCMP, pe care sunt construite și celelalte modele electrice din grup, apreciate de public: Peugeot e-208 și e-2008, Citroen e-C4 și e-C4X, Opel e-Corsa, dar și DS 3 Crossback E-Tense. Platforma a trecut printr-o actualizare odată cu Avenger, fiind rebotezată STLA Small, astfel că beneficiază de cele mai noi tehnologii, inclusiv noile baterii și motoare electrice. Mai exact, bateria lui 600e va avea 54 kWh și va oferi 400 km autonomie, cu până la 590 km autonomie urbană, valori foarte bune comparativ cu rivalii din piață. Motorul electric are 156 de cai-putere, care consumă 15,1 kWh/100 km. Nu în ultimul rând, deosebirea esențială dintre Fiat 600e și Jeep Avenger va fi tracțiunea, care în cazul modelului american este una integrală, lucru care nu e valabil la modelul italian.
Interiorul lui Fiat 600e este simplu și cochet, în stilul lui 500, având un bord vopsit în culoarea caroseriei pe o bună parte din suprafață, un instrumentar de bord rotund și un display multimedia cu proporții neobișnuite, foarte lat.
CITEȘTE ȘI Piața auto a crescut și în iunie, cu ajutorul Programului Rabla. La Dacia, două modele în contrast: Spring crește masiv, Jogger, în scădereDin punct de vedere al poziționării de preț, Fiat 600e va costa aproximativ 36.000 de euro, în varianta de bază, ceea ce îl așează în segmentul mediu al electricelor de pe piață, dar cu câteva mii de euro bune sub Jeep Avenger.
Dimensiunile noului 600e arată în același timp cât de clară este apartenența la segmentul subcompact, alături de clasicul 500 X, cu propulsie cu combustie, care va fi menținut în ofertă până la finalul vieții. Lungimea lui 600e este de 4,17 metri, fiind mai mic decât 500X dar mai lung cu 9 centimetri decât modelul-frate, Avenger, ambele având un ampatament similar, 2,56 metri.
Fiat va lansa anul viitor și o versiune cu combustie, numită simplu Fiat 600, care va veni cu motoare mild-hybrid, similare cu cele pe care Jeep Avenger le oferă pe piețele pe care este prezent.