Planurile Volkswagen cu noul model ID.Buzz, lansat în acest an în caroserii de marfă și pasageri, intrat în producție în această lună, țintește un volum important produs zilnic, care ar aduce producția anuală la 130.000 de vehicule.
Un ritm de 900 de automobile pe zi vor fi produse în acest an în uzina VW din Hanovra, care aparține VW Vehicule Comerciale și care devine astfel a treia uzină de mașini electrice din Germania. Mai mult decât atât, VW va produce componentele necesare acestui vehicul doar în Germania, în mai multe locații pregătite să asambleze motoare electrice sau baterii.
„ID.Buzz este o piatră de hotar în electrificarea mărcii și a fabricii din Hanovra”, spune Josef Baumert, membru al Consiliului de administrație al mărcii VWCV pentru producție și logistică. „În doar opt ani, peste 55% dintre vehiculele noastre din Europa vor avea propulsie electrică cu baterie. ID.Buzz are un rol strategic principal în acest sens”, spune Baumert.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Începutul, adică primele luni din 2022, vor aduce primele 15.000 de vehicule produse la Hanovra, pentru ca din 2023 ritmul să crească.
Tot la Hanovra este produs și modelul cu motor termic Multivan, care are de asemenea o nouă generație și care este oferit atât cu motoare hibrid plug-in cât și cu motoare diesel (în vairanta T6.1). Este singura uzină a VW care produce pe aceeași linie și vehicule cu baterii, și vehicule cu motoare cu combustie. „Metoda noastră de producție este foarte complexă, dar ne permite să răspundem flexibil la cererea clienților”, spune Baumert.
Principalele componente ale lui VW ID.Buzz, care are la bază platforma MEB, aceeași regăsită și pe ID.3, ID.4 și ID.5, precum și pe Audi Q4 e-tron, Cupra Born și Skoda Enyaq, sunt produse de VW Group Components, care asamblează cele două punți ale lui ID.Buzz, dar și carcasele pentru motoare electrice și stații de încărcare rapidă. Sistemul de baterii este produs de asemenea de VW Componente. Patru uzine contribuie la furnizarea componentelor pentru noul microbuz ce amintește de celebrul VW Bulli. Este vorba despre Braunschweig, Kassel, Salzgitter și Hanovra, unde sunt produse, printre altele, sistemul de baterii, motorul electric și șasiul. Volkswagen Group Components spune că va investi un total de 2,3 miliarde de euro în electrificarea locațiilor sale din Germania - semnificativ mai mult de jumătate din totalul investițiilor.
Vw ID.Buzz are două versiuni disponibile, Pro și Cargo, prima fiind destinată pasagerilor, cea de-a doua transportului de marfă. Mașina are o baterie de 77 kWh, 204 CP și o autonomie de 416 km. Prețul anunțat pentru piața din România începe de la 57.992 de euro, pentru versiunea Pro, și 53.000 de euro pentru Cargo.