Dacia și Ford au asamblat și în luna mai un volum similar cu cel din luna anterioară, adică aproape 40.000 de unități. Ritmul de producție îl depășește pe cel din urmă cu un an, dar putem observa o ușoară tendință de scădere la Craiova, unde probabil modelul EcoSport dispare din producție.
România a produs un total de 39.822 de autoturisme în luna mai, cu doar 160 de unități mai puțin decât luna anterioară, dar cu peste 4.000 de autoturisme în plus comparativ cu luna mai din 2021, adică o creștere de 11,59%. Chiar dacă pe ansamblu lucrurile par staționare, dacă analizăm cifrele pe mărci, putem vedea că evoluția este diferită între cele două uzine.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La Mioveni, luna mai a scos de pe liniile de fabricație 28.713 autoturisme, cu aproape 2.000 în plus față de luna aprilie, dar sub nivelul din 2021, când în această uzină erau asamblate 29.260 de autoturisme. La Craiova, în luna mai a acestui an au fost produse 11.109 autoturisme, o dublare față de luna mai a anului 2021, dar o scădere față de luna anterioară, când se depășeau 13.000 de unități. Cel mai probabil, la Craiova începe retragerea din producție a modelului EcoSport, care ar trebui să fie complet eliminat până la sfârșitul acestui an, potrivit anunțului anterior al companiei, simultan cu creșterea producției Puma, pentru a face față cererii ridicate din Europa.
După cinci luni, industria auto românească a produs 216.105 autoturisme, o creștere de 12,73%, cu o medie lunară de peste 43.000 de autoturisme, nivel care se apropie de recordul din 2019. Acest lucru a fost posibil datorită creșterilor de producție de la Ford, care a urcat la o medie 17.000 de autoturisme lunar, în primele cinci luni ale lui 2022, un nivel pe care nu l-a mai atins niciodată. În același timp, la Dacia, media lunară de producție a fost în acest an de 26.200 de autoturisme, una care depășește ritmul din ultimii doi ani, dar rămâne sub cel din 2018 și 2019. În total, Dacia a produs anul acesta 131.063 de autoturisme, cu aproape 20.000 în plus față de anul trecut, iar Ford a produs 85.042 de unități, cu peste 15.000 peste nivelul din 2021.
Luna cea mai bună pentru industria auto din România rămâne martie, când au fost asamblate în cele două uzine românești 57.019 autoturisme. Între timp, criza de semiconductori și războiul din Ucraina și-au pus amprenta asupra pieței auto și a producției de vehicule din toată Europa, inclusiv cea din România.