Pasajul Unirii din București este complet închis circulației rutiere pe timpul verii, pentru lucrări de punere în siguranță, care urmează să se încheie la 1 septembrie.
IMAGINI POT FI VĂZUTE ÎN MATERIAL ȘI ÎN GALERIA FOTO (Inquam Photos / Octav Ganea)
”Start la lucrările de la Pasajul Unirii! Circulația rutieră în Pasajul Unirii va fi oprită, timp de două luni, până la începutul lunii septembrie, ca urmare a începerii lucrărilor de consolidare și punere în siguranță a acestuia. În acest interval, traficul în zonă va fi reconfigurat, urmând ca șoferii, care până acum traversau zona prin pasajul subteran, să tranziteze Piața Unirii pe deasupra acestuia, respectând noile trasee stabilite de Brigada Rutieră a Capitalei”, a transmis Primăria Sector 4.
Potrivit sursei citate, în pasaj vor avea loc cele mai ample intervenții realizate până acum în ultimii 30 de ani asupra acestei construcții.
”Astfel, într-o primă etapă se vor lua toate măsurile necesare punerii în siguranță a obiectivului, din punct de vedere tehnic, pentru a le asigura conducătorilor auto cele mai bune și sigure condiții de trafic. Pentru aceasta, vor fi înlocuite toate elementele arhitecturale degradate, care se pot oricând desprinde și pune astfel în pericol viața oamenilor, partea carosabilă va fi refăcută de la zero, cu delimitarea și semnalizarea clară a benzilor de circulație, precum și a spațiului ce separă cele două sensuri de mers, iar rețelele edilitare de apă-canal vor fi schimbate”, a mai transmis primăria.
Potrivit instituției, actualul sistem de iluminat din interiorul pasajului va fi înlocuit cu unul care să sporească la maximum vizibilitatea în tunel, atât la intrarea cât și la traversarea acestuia, la care vor contribui, de altfel, și finisajele pereților și ale plafonului, ce vor fi amenajate cu materiale speciale, menite să reflecte lumina.
”Mai mult, în premieră pentru acest gen de construcții în țara noastră, în pasaj se va monta un sistem performant de ventilație, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor și asigurarea unui aer curat. Și tot în premieră, în urma lucrărilor, în Pasajul Unirii nu vom mai avea probleme la utilizarea telefoanelor, întrucât vor fi montate amplificatoare de semnal GSM”, a mai precizat primăria.
Construit în anii 1986-1987, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare și prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai. Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
În 2017, nivelul de risc a fost stabilit la gradul 4 din 5, care permite ca circulația rutieră prin pasaj să fie permisă. Însă în această perioadă se realizează o nouă expertizare, iar dacă se constată că s-a ajuns la gradul 5, pasajul urmează să fie închis pe o perioadă lungă.