Divizia Volkswagen a grupului auto german cu același nume nu va acorda promovări angajaților în 2016, în încercarea de a reduce cheltuielile companiei, afectate de cel mai mare scandal de la fondarea sa, în 1937.
Totodată, constructorul auto intenționează să folosească cât mai multe componente aflate pe stoc la fabricarea noii generații VW Golf pentru a economisii câteva sute de milioane de euro, potrivit unei publicației germane Manager Magazin, citate de Reuters.
Gupul VW este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Costurile rezultate în urma scandalului emisiilor poluante ar putea depăși 30 miliarde de euro, potrivit ultimelor estimări ale grupului, peste nivelul preconizat în septembrie, când VW a anuțat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro ca să acopere cheltuielile, au declarat pentru Manager Magazin surse din interiorul companiei.
Volkswagen a anunțat deja că va reduce investițiile cu 1 miliard de euro investițiile anuale la divizia cu același nume, principala marcă de automobile a constructorului german.
Pe de altă parte, divizia Audi va continua să angajeze personal în pofida crizei prin care trece Volkswagen și a reiterat că angajații existenți au posturile asigurate cel puțin până la finele anului 2018, scrie Reuters.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.