Costurile scandalului emisiilor ar putea crește, avertizează șeful Volkswagen

Costurile scandalului emisiilor ar putea crește, avertizează șeful Volkswagen
scris 22 oct 2015

Volkswagen ar putea fi nevoit să pună deoparte o sumă mai mare față de de provizioanele de 6,5 miliarde de euro alocate până acum pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, dacă sunt afectate vânzările de mașini, a avertizat directorul general al producătorului auto german, Matthias Mueller.

"Suma de 6,5 miliarde de euro reprezintă rechemările la service. Pot doar specula în privința viitoarelor provizioane. Dacă vor exista schimbări în volumele de vânzări, vom reacționa rapid", le-a declarat jurnaliștilor șeful VW, după ce a vizitat sediul central al companiei din orașul german Wolfsburg.

Urmărește-ne și pe Google News

Luna trecută, producătorul auto german a anunțat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.

VW ar putea primi amenzi și în Germania, Coreea de Sud și în alte state, după finalizarea investigațiilor autorităților de reglementare.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Stefan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară și membru în Board-ul de supervizare al Volkswagen, a declarat că până acum vânzările din luna octombrie au fost stabile.

Sursa: Agerpres

Întrebat dacă un număr mic de angajați ar putea fi singurii responsabili pentru scandalul emisiilor, Matthias Mueller a răspuns: 'Încă suntem în mijlocul unei anchete profunde și trebuie să clarificăm problema posibilelor culpabilități și ale cauzelor scandalului'. Investigațiile analizează într-un mod extind activitatea companiei din 2005, a adăugat șeful VW.

Luna aceasta, publicația niponă 'Nikkei' estima că Volkswagen ar putea cheltui până la 65 miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor apărute în urma vânzării vehiculelor echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, sumă de zece ori mai mare decât nivelul provizioanelor anunțate până acum de compania germană, în urma reacțiilor autorităților și consumatorilor din întreaga lume.
Presa din Europa previzionează costuri asociate între 30 și 65 miliarde de euro.

Vânzările Volkswagen pe plan global au scăzut în septembrie cu 1,5%, la 885.300 de vehicule, pe fondul performanțelor mai slabe din China și Brazilia. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, astfel că a influențat destul de puțin cifrele de vânzări ale grupului german pe luna trecută.

În China, cea mai mare piață a VW, livrările au înregistrat un declin de 0,8% în septembrie, și de 5,2% în perioada ianuarie-septembrie 2015. În Brazilia și Rusia, luna trecută scăderea a fost de 44% și, respectiv, 22%.

În primele nouă luni din acest an, livrările Volkswagen pe plan global au scăzut tot cu 1,5%, la 7,43 milioane de vehicule.

În UE, grupul Volkswagen a rămas de departe campion la vânzări, controlând 23,3% din piață, în condițiile în care, în luna septembrie, a vândut 315.905 automobile, cu 8,4% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la accelerație.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
scandalul emisiilor