Volkswagen AG a anunțat joi că ultima generație de motoare - EA 288 - introduse în 2012 pentru a înlocui motoarele EA 189 - nu este echipată cu softul care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante, astfel încât nu va fi necesară suplimentarea modelelor care vor fi rechemate la service.
Mașinile diesel echipate cu motoare EA 288 îndeplinesc standardele legale și de mediu, a dat asigurări grupul german. 'După o analiză amănunțită este clar că acel soft nu este instalat pe vehiculele cu motoare EA 288 construite conform precedentelor standarde Euro5. Cele mai recente versiuni cu motoare Euro 6 îndeplinesc reglementările europene', se arată în comunicatul VW.
Declarația vine după ce un purtător de cuvânt al Volkswagen a anunțat joi dimineață că versiunile mai noi ale motoarelor diesel VW ar putea fi echipate cu 'dispozitive defecte' care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante.
În 15 octombrie, grupul german a anunțat că va rechema la service, în Uniunea Europeană, 8,5 milioane vehicule cu motoare diesel echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante. Vehiculele se găsesc în toate cele 28 de state membre ale UE, iar reparațiile, care vor începe din ianuarie 2016, vor fi gratuite. VW va analiza ce tipuri de motoare EA 189 (pe modelele Volkswagen, Audi, Seat și Skoda ) sunt afectate și a dat asigurări că ultima generație de motoare - EA 288 - introduse pentru a înlocui motoarele EA 189 - nu este echipată cu acel soft.
Joi, purtătorul de cuvânt al VW a declarat că primele versiuni ale motoarelor EA 288, produse conform standardelor Euro5, ar putea fi de asemenea echipate cu acel soft. Din 2012, mașinile VW au fost echipate cu motoare EA 288, inclusiv popularul model Golf.
"Examinăm cu mai multă atenție aceste probleme", a explicat purtătorul de cuvânt, fără a preciza care ar putea fi numărul vehiculelor care ar putea fi echipate cu aceste motoare.
Anterior, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a anunțat că nu poate exclude posibilitatea ca motoarelor EA 288 să nu fie destinate falsificării rezultatelor testelor de emisii poluante.
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anunțat recent că KBA a cerut Volkswagen ca până la sfârșitul lunii să vină cu un plan pentru repararea vehiculelor cu motoare de doi litri. De asemenea, VW va trebui să prezinte până în ianuarie soluții pentru repararea vehiculelor cu motoare de 1,6 și 1,2 litri, a adăugat oficialul.
Obiectivul Volkswagen îl reprezintă finalizarea reparațiilor tuturor vehiculelor afectate până la sfârșitul lui 2016.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la accelerație.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: Agerpres