Volkswagen a vândut în 2020 un număr foarte mare de automobile electrice, chiar dacă piața auto a scăzut, inclusiv Germania. Vânzările de vehicule exclusiv electrice au crescut cu 197%, iar cele electrificate, în total, au crescut cu 158%.
Șeful mărcii Volkswagen, Ralf Brandstatter spune că anul 2020 a fost un an de referință pentru vehiculele electrice, după ce marca pe care o conduce a reușit să stabilească noi recorduri în vânzările acestor vehicule. „2020 a fost un punct de cotitură pentru Volkswagen și a marcat o descoperire a mobilității electrice”, spune Brandstatter. Marca VW a livrat în 2020 212.000 automobile electrificate, cu 158% mai multe față de anul trecut, din care 134.000 de vehicule au fost propulsate cu baterii, aproape o triplare a volumul din 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Suntem pe drumul spre atingerea țintei de a deveni lider de piață pe vehicule electrice. Mai mult decât orice altă companie, oferim e-mobilitate atractivă și accesibilă”, spune compania.
Volkswagen a raportat, în 2020, un volum total, pe toate sistemele de propulsie, de 5,328 milioane de vehicule, o scădere de 15% față de anul anterior, când reușea să atingă un record de 6,27 milioane vehicule. Luna decembrie nu a reușit să aducă o creștere față de anul trecut, din cauza condițiilor dificile din piețele globale, fiind cu 2 procente sub volumul din decembrie 2019, cu 615.200 unități livrate. Cele mai mari piețe ale mărcii au înregistrat evoluții diferite. În China, volumul vânzărilor a fost de 2,85 milioane unități, cu 9,9% mai mic decât în 2019, în timp ce în Europa de Vest volumul s-a ridicat la 1,1 milioane, cu 23,4% mai mic decât în anul anterior. În total, în Europa, VW a livrat 1,37 milioane de vehicule, diferența dintre cele două piețe, China și Europa, fiind tot mai mare.
Cu investiții masive în zona mașinilor electrice și hibrid, marca VW a lansat în 2020 nou modele noi, complet electrice sau cu sisteme hibride de propulsie, ceea ce i-a adus o cotă de piață pe acest segment de 12,4%, o creștere substanțială față de numai 2,3% în 2019. Atenția mărcii a fost concentrată în special pe ID.3, primul vehicul complet electric al mărcii dezvoltat pe platforma MEB a grupului, care a reușit să livreze un număr impresionant de autoturisme: 56.500, deși modelul a început livrările doar în septembrie. Potrivit companiei, ID.3 a avut în total un număr de 68.800 de comenzi, diferența urmând să fie livrată în acest an. Germania a înregistrat un volum de 14.400 clienți care și-au primit deja mașinile. „Am lovit exact la țintă cu ID.3”, spune Klaus Zellmer, șeful vânzărilor VW. „Chiar dacă a fost introdus doar în a doua jumătate a anului, s-a clasat în fruntea vânzărilor în multe țări aproape imediat”. VW ID.3 a fost cel mai vândut automobil electric în Finlanda, Slovenia și Norvegia, în luna decembrie, iar în Suedia a fost cel mai vândut model de pe piață, indiferent de propulsie. În Olanda și Germania, marca VW a fost lider al segmentului electric în 2020, în țara de origine reușind o incredibilă cotă de piață de 23,8% pentru acest tip de propulsie.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Datele finale ale unui an de pandemie - Producția de autoturisme din România a pierdut în 2020 doar 10 procente, după o scădere Dacia de -25% și o creștere Ford de +27%Pe locul al doilea s-a situat e-Golf, cu 41.300 de unități, acesta fiind, între timp, scos din producție. Cel mai vândut hibrid a fost Passat GTE, cu 24.000 de unități.
VW mai precizează că în Germania comenzile pe piața de flote pentru mașinile electrice și PHEV au crescut la o pondere de 22%, de la 5% în 2019 și doar 2% în 2018. Estimările arată o creștere și mai puternică cu ajutorul noilor modele, ID.4, complet electric, și noilor versiuni PHEV, ce vor fi lansate anul acesta.
Compania germană mizează tot mai mult și pe SUV-uri, a căror cotă în portofoliul vânzărilor a crescut la 34,8%, de la 29,8%, cât aveau în 2019.