Volkswagen și-a triplat vânzările de mașini electrice în 2020. „Suntem pe drumul spre atingerea țintei de a deveni lider de piață pe vehicule electrice.”

Volkswagen și-a triplat vânzările de mașini electrice în 2020. „Suntem pe drumul spre atingerea țintei de a deveni lider de piață pe vehicule electrice.”
scris 13 ian 2021

Volkswagen a vândut în 2020 un număr foarte mare de automobile electrice, chiar dacă piața auto a scăzut, inclusiv Germania. Vânzările de vehicule exclusiv electrice au crescut cu 197%, iar cele electrificate, în total, au crescut cu 158%.

Șeful mărcii Volkswagen, Ralf Brandstatter spune că anul 2020 a fost un an de referință pentru vehiculele electrice, după ce marca pe care o conduce a reușit să stabilească noi recorduri în vânzările acestor vehicule. „2020 a fost un punct de cotitură pentru Volkswagen și a marcat o descoperire a mobilității electrice”, spune Brandstatter. Marca VW a livrat în 2020 212.000 automobile electrificate, cu 158% mai multe față de anul trecut, din care 134.000 de vehicule au fost propulsate cu baterii, aproape o triplare a volumul din 2019.

Urmărește-ne și pe Google News
Ce este un Marketplace și cum poți să vinzi online CITEȘTE ȘI Ce este un Marketplace și cum poți să vinzi online

„Suntem pe drumul spre atingerea țintei de a deveni lider de piață pe vehicule electrice. Mai mult decât orice altă companie, oferim e-mobilitate atractivă și accesibilă”, spune compania.

Volkswagen a raportat, în 2020, un volum total, pe toate sistemele de propulsie, de 5,328 milioane de vehicule, o scădere de 15% față de anul anterior, când reușea să atingă un record de 6,27 milioane vehicule. Luna decembrie nu a reușit să aducă o creștere față de anul trecut, din cauza condițiilor dificile din piețele globale, fiind cu 2 procente sub volumul din decembrie 2019, cu 615.200 unități livrate. Cele mai mari piețe ale mărcii au înregistrat evoluții diferite. În China, volumul vânzărilor a fost de 2,85 milioane unități, cu 9,9% mai mic decât în 2019, în timp ce în Europa de Vest volumul s-a ridicat la 1,1 milioane, cu 23,4% mai mic decât în anul anterior. În total, în Europa, VW a livrat 1,37 milioane de vehicule, diferența dintre cele două piețe, China și Europa, fiind tot mai mare.

Cu investiții masive în zona mașinilor electrice și hibrid, marca VW a lansat în 2020 nou modele noi, complet electrice sau cu sisteme hibride de propulsie, ceea ce i-a adus o cotă de piață pe acest segment de 12,4%, o creștere substanțială față de numai 2,3% în 2019. Atenția mărcii a fost concentrată în special pe ID.3, primul vehicul complet electric al mărcii dezvoltat pe platforma MEB a grupului, care a reușit să livreze un număr impresionant de autoturisme: 56.500, deși modelul a început livrările doar în septembrie. Potrivit companiei, ID.3 a avut în total un număr de 68.800 de comenzi, diferența urmând să fie livrată în acest an.  Germania a înregistrat un volum de 14.400 clienți care și-au primit deja mașinile. „Am lovit exact la țintă cu  ID.3”, spune Klaus Zellmer, șeful vânzărilor VW. „Chiar dacă a fost introdus doar în a doua jumătate a anului, s-a clasat în fruntea vânzărilor în multe țări aproape imediat”. VW ID.3 a fost cel mai vândut automobil electric în Finlanda, Slovenia și Norvegia, în luna decembrie, iar în Suedia a fost cel mai vândut model de pe piață, indiferent de propulsie. În Olanda și Germania, marca VW a fost lider al segmentului electric în 2020, în țara de origine reușind o incredibilă cotă de piață de 23,8% pentru acest tip de propulsie.

ULTIMA ORĂ Datele finale ale unui an de pandemie - Producția de autoturisme din România a pierdut în 2020 doar 10 procente, după o scădere Dacia de -25% și o creștere Ford de +27% CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Datele finale ale unui an de pandemie - Producția de autoturisme din România a pierdut în 2020 doar 10 procente, după o scădere Dacia de -25% și o creștere Ford de +27%

Pe locul al doilea s-a situat e-Golf, cu 41.300 de unități, acesta fiind, între timp, scos din producție. Cel mai vândut hibrid a fost Passat GTE, cu 24.000 de unități.

VW mai precizează că în Germania comenzile pe piața de flote pentru mașinile electrice și PHEV au crescut la o pondere de 22%, de la 5% în 2019 și doar 2% în 2018. Estimările arată o creștere și mai puternică cu ajutorul noilor modele, ID.4, complet electric, și noilor versiuni PHEV, ce vor fi lansate anul acesta.

Compania germană mizează tot mai mult și pe SUV-uri, a căror cotă în portofoliul vânzărilor a crescut la 34,8%, de la 29,8%, cât aveau în 2019.

Volkswagen și-a triplat vânzările de mașini electrice în 2020. „Suntem pe drumul spre atingerea țintei de a deveni lider de piață pe vehicule electrice.”

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group
vanzari vw
piata auto
vanzari masini global
cele mai vandute masini