Grupul Volkswagen și divizia de baterii electrice a companiei, PowerCo, au anunțat oficial uzina de celule de baterii care va fi construită în Canada, în urma parteneriatului cu guvernul canadian.
Prima fabrică de celule pentru bateriile automobilelor electrice construită de VW Group în America de Nord va avea o capacitate de până la 90 GWh pe an, urmând să fie una dintre cele mai mari astfel de uzine din lume, respectiv cea mai mare din întreaga rețea de uzine de baterii a companiei, la momentul atingerii capacității maxime. Pentru a construi această uzină, VW Group a ales un teren din St. Thomas, Canada, unde va investi până la 4,8 miliarde de euro, până în 2030. Uzina va crea 3000 de locuri de muncă directe și alte zeci de mii în rândul furnizorilor.
Cei 90 GWh vor fi suficienți pentru producția a aproximativ 1 milion de vehicule electrice, potrivit informațiilor VW, transmise în cadrul unui eveniment la care a participat o delegație guvernamentală ganadiană, condusă de premierul Justin Trudeau, care a declarat că uzina VW „va fi cea mai mare din Canada”.
Directorul pentru tehnologie al VW Group, Thomas Schmall, a confirmat că uzina va livra baterii unităților de producție din SUA. „America de Nord joacă un rol cheie în strategia noastră globală pentru baterii. Regiunea va deveni al doilea pilon principal al PowerCo, alături de Europa, cu celule de baterie fabricate în America de Nord pentru America de Nord. Gigafactory St. Thomas deschide ușa către o piață cheie pentru mobilitatea electrică și producția de celule de baterie. Scopul nostru este de a face din PowerCo un jucător global în domeniul bateriilor și de a deschide calea către o mobilitate curată și durabilă. Gigafabrica St. Thomas este o piatră de hotar importantă în foaia noastră de parcurs.”
Reprezentanții VW au mai dezvăluit că fabrica din Canada va produce și va furniza uzinelor de automobile celule de ultimă generație, cu o tehnologie complet nouă, dezvoltată pentru producția de volum. Startul lucrărilor va fi dat în 2024, iar producția va demara în 2027.
Grupul Volkswagen are planuri extrem de ample pentru America de Nord și, în special, pentru SUA, unde țintește o creștere mare a cotei de piață, odată cu electrificarea mașinilor. În plus, prin relansarea brandului istoric Scout, cu propulsie exlcusiv electrică, VW vrea să intre pe segmentele ocupate în mod tradițional de mărcile americane.
Fabrica de celule va fi construită pe un teren de aproximativ 150 de hectare, într-un parc industrial în care se vor afla și furnizorii, cu o suprafață de 600 de hectare. Uzina se va afla la aproximativ 30 km sud de London, Ontario pe Coridorul Auto al Marilor Lacuri și aproape de orașe mari precum Toronto și Detroit. Acest lucru oferă un avantaj suplimentar pentru accesul la activitățile de cercetare și inovare din regiune, forță de muncă, infrastructură de transport bună și lanțuri de aprovizionare consacrate. Fabrica va fi alimentată cu energie 100% fără emisii de CO2.
CITEȘTE ȘI FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelatăOntario a devenit lider în industria auto globală prin investițiile pe care le-a atras, având peste 700 de companii din industria auto care produc componente, cu acces la materii prime esențiale. În ultimii trei ani, regiunea a atras 13 miliarde de dolari investiții în producția de vehicule electrice și baterii.
PowerCo SE, companie cu sediul în Germania, deținută integral de VW, vrea să ajungă la vânzări de 20 de miliarde de euro până în 2030 și să devină unul dintre marii jucători pe piața de celule de baterii. Primele trei uzine pe care le va construi sunt Sazgitter, Germania, Valencia, Spania, și St. Thomas, Canada. Alte două uzine ar urma să fie construite în Europa, inclusiv una în în Europa de Est.