Compania britanică Jaguar Land Rover, deținută de Tata Motors, și-a prezentat planul strategic pentru următorii cinci ani, care include și schimbarea numelui companiei, odată cu intrarea în epoca electrică. Primul Range Rover electric din istorie va putea fi comandat din acest an.
Jaguar Land Rover, o companie cu o istorie unică în industria auto și unul dintre puținii constructori auto britanici care au supraviețuit transformărilor din ultimul deceniu, a anunțat un plan de investiții ambițios, în valoare de 15 miliarde de lire, în următorii cinci ani, care are ca scop principal accelerarea transformării într-o companie auto de lux complet electrică.
Investiția va merge în primul rând în extinderea și modernizarea industrială, în dezvoltarea de noi vehicule, în tehnologia de conducere autonomă și în tehnologii digitale. În cadrul strategiei, uzina Halewood a grupului ca deveni una exclusiv electrică, la fel și uzina de motoare din Wolverhampton, care se va numi de-acum înainte Centrul de Producție pentru Propulsii Electrice.
CITEȘTE ȘI FOTO Premieră mondială pentru mașina de Formula 1 a mărcii AudiStrategia Reimagine, lansată de fostul CEO, Thierry Bollore, va merge mai departe, printr-o regândire a abordării electrificării.
Planul și aplicarea acestuia vor fi coordonate de Adrian Mardell, cel care în luna noiembrie a anului trecut a fost numit CEO interimar și care acum își asumă acest rol cu atribuții depline. Una ditnre deciziile echipei de management a fost schimbarea numelui companiei în JLR, o denumire simplă și potrivită pentru era electrificării.
„În urmă cu doi ani, am lansat strategia noastră Reimagine și de atunci am făcut progrese mari, inclusiv lansarea a două noi modele de lux, apreciate de critici, Range Rover și Range Rover Sport, alăturându-se familiei Defender, pentru care există o cerere record.
Am reușit acest lucru în timp ce navigam în fața pandemiei și a penuriei de cipuri și am intensificat cu succes producția celor mai profitabile modele ale noastre pentru a oferi profit”, a declarat șeful JLR, Adrian Mardell. „Astăzi sunt mândru să anunț că accelerăm calea spre electrificare, făcând complet electrice una dintre fabricile noastre din Marea Britanie și arhitectura noastră de SUV de lux de dimensiuni medii de nouă generație. Această investiție ne permite să livrăm viitorului nostru electric de lux modern, dezvoltând noi competențe și reafirmând angajamentul nostru de a fi zero carbon până în 2039”.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Renault, în scădere abruptă, după ce proprietarul Dacia a anunțat problemele de logistică și creșterea stocurilor, la prezentarea bilanțului pe trimestrul 1Odată cu startul acestui nou plan, a fost anunțat și startul comenzilor pentru primul Range Rover electric din istorie, care va începe să fie livrat abia în 2025, odată cu începerea producției în uzina din Halewood. Un alt anunț a fost cel al desprinderii unora dintre numele celebre de modele, Defender și Discovery în mărci separate, care se vor alătura celor existente, Range Rover și Jaguar, pentru a forma o structură de tip House of Brands.
Jaguar, marca de mașini sport, va lansa în cadrul acestei strategii, trei modele din care primul va fi un GT cu 4 uși, complet electric, cu autonomie de 700 km și cu un preț estimat la 100.000 de lire. Mașina va fi lansată oficial în 2024, cu termen de livrare 2025.
Singura necunoscută rămâne brandul de bază al companiei, Land Rover, despre care declarația companiei nu menționează absolut niciun cuvânt. De altfel, odată cu spin-off-ul Defender și Discovery, marca ar urma să rămână fără niciun model.