Volkswagen spune că lucrează la ultima platformă bazată pe motoare cu combustie, viitoarea generație a acestor modele urmând să fie cea din urmă pentru mașinile pe benzină și diesel. După 2050, vor mai fi prezente astfel de mașini în regiunile fără stații de încărcare.
Michael Jost, șeful strategiei pentru marca Volkswagen a spus, pentru prima dată atât de clar, că următoarea generație a gamei de mașini cu motoare termice va fi ultima de acest fel din istoria companiei. „Colegii noștri lucrează la ultima platformă pentru vehicule care nu sunt neutre din punct de vedere al CO2”, a spus Jost, în cadrul unei conferințe în Wolfsburg, acolo unde se află și sediul companiei. Jost a mai spus că motoarele cu combustie sunt scoase încet-încet din producție, până la vor ajunge la minimul absolut.
În mod practic, începând cu modelele care sunt introduse în perioada următoare, VW va renunța la acestea pe măsură ce-și vor tinge durata de viață normală. VW Golf, de exemplu, pentru care urmează a fi lansată în 2019 generația a opta, la finalul vieții, în 2026, ar trebui să nu mai primească o nouă generație.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Passat, care va avea o generație nouă în 2021, ar urma să fie scos din producție în 2028.
VW pregătește deja prima serie de vehicule electrice, începând cu un hatchback compact, cu nume de cod ID. Neo, ce va intra în producție anul viitor, urmat de un crossover și un minibus. Compania VW Group urmează să investească circa 50 miliarde euro în următorii 5 ani, pentru a-și transforma gama de mașini într-una a viitorului, cu vehicule autonome și electrice.
Cu toate acestea, Jost a spus că în 2050 ar putea să mai existe mașini cu combustie, diesel sau pe benzină, în regiuni unde infrastructura de încărcare va fi insuficientă.