Șeful Volkswagen Group, CEO-ul Herbert Diess, a declarat că lucrează la construirea unei alianțe cu Ford și asta ar putea conduce inclusiv la producția de automobile în uzinele Ford din SUA. Șeful Ford confirmă discuțiile.
VW ia în considerare să construiască o nouă uzină în SUA și intenționează să producă mașini în uzinele Ford din această țară, a spus Herbert Diess, CEO al Volkswagen la ieșirea din întâlnirea cu Donald Trump. „Suntem în negocieri chiar avansate și dialog cu Ford pentru a construi cu adevărat o alianță globală, care ar întări și industria auto americană”, a declarat Diess, citat de presa de peste ocean.
Cele două companii au deja semnat un acord pentru explorarea unei alianțe strategice, primul pas fiind făcut în domeniul vehiculelor comerciale. Ulterior acestui anunț, au mai apărut informații și despre o posibilă cooperare în segmentul vehiculelor electrice și autonome, privind o eventuală utilizare a platformei electrice a VW pe modele Ford.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Președintele Frod, Bill Ford, a declarat la rândul său că nu au ajuns la nivel de detalii discuțiile, dar „clar suntem în discuții cu ei”, adăugând că negocierile merg bine.
Șeful Volkswagen a precizat, însă, că nu este vorba despre un schimb de acțiuni și că discuțiile vor continua în luna ianuarie.
Herbert Diess a fost prezent la Casa Albă, alături de Dieter Zetsche, de la Daimler, și Nicols Peter, de la BMW, pentru a discuta despre tarifele de import dintre SUA și Europa, dar și dintre SUA și China, BMW și Daimler fiind cei mai mari exportatori de mașini din SUA în China.
Volkswagen și Ford au mai cooperat în trecut, modele ale Ford, din segmentele MPV, fiind vândute sub marca Volkswagen peste ocean. O alianță între cele două companii s-ar putea baza pe de o parte pe utilizarea de platforme comune, ceea ce ar permite reducerea costurilor, inclusiv prin achiziții comune, pe de altă parte prin utilizarea de spțiu industrial în comun, care din nou ar genera reduceri de costuri pentru ambele părți. Diferența dintre o astfel de alianță și cea pe care o au Renaul t și Nissan ar consta în special prin lipsa de schimburi de acțiuni, ceea ce înseamnă că niciuna dintre părți nu are acces la procesul de decizie care are loc la vârful unei companii. Un al doilea efect l-ar putea avea la nviel de imagine, mărcile aflate în alianță având tendința de a prelua, una de la cealaltă, din punct de vedere al percepției clienților, din calitățile și defectele celeilalte.