Cumpărarea de automobile online, printr-o tranzacție care se finalizează fără a mai fi nevoie de prezența în showroom, a devenit realitate în acest moment, pentru modelele electrice ale mărcii VW.
Marca Volkswagen a anunțat că începe vânzările online pentru modelele ID.4 și ID.5, pentru început pe piața din Germania și numai pentru contracte cu finanțare. Ulterior, va fi introdus și automobilul ID.3, întârzierea fiind generată, probabil, de problemele de producție cauzate de criza de semiconductori.
„Aceasta marchează un pas cheie în digitalizarea vânzărilor noastră ca parte a strategiei ACCELERATE. Suntem unul dintre primii producători majori de automobile cu o ofertă de leasing complet configurabilă de vehicule”, a declarat Klaus Zellmer, director pentru vânzări, marketing și after sales al mărcii VW, care de la 1 iulie va prelua funcția de CEo al Skoda.
Zellmer spune că două treimi din clienții mărcii au declarat în sondajele de piață că vor să poată cumpăra mașinile online. „Misiunea noastră este să le dăm clienților o ofertă excelentă și o experiență de cumpărare atât la delaer cât și online”.
Achiziția online pe site-ul VW începe cu o configurare tipică a mașinii dorite, urmată de alegerea opțiunilor de leasing, semnătura digitală și încheierea contractului. Totul se poate face de pe telefon sau computer.
Volkswagen spune că dealerii vor fi integrați foarte bine în modelul de business online, organizațional și financiar și „vor rămâne un punct important de contact pentru clienți, pentru consiliere, teste, livrare și service. „Vânzările online nu vor înlocui showroom-urile din cărămidă și ciment. Avem nevoie de o bună prezență online cuplată cu o puternică prezență locală oferită de dealerii noștri. Dealerii sunt și vor rămâne fața către clienții noștri. Sunt indispensabili când vine vorba de furnizarea de consiliere personală și competentă”.
Serviciul de leasing online pentru vehicule noi va fi extins gradual pentru a include și achiziția cash și alte opțiuni de finanțare ce pot fi încheiate online.
Vânzările online ale Volkswagen au început cu automobilele de pe stoc, neconfigurabile, atât mașini noi cât și mașini rulate. Acest tip de vânzare a fost deja experimentat și introdus de mai mulți constructori, inclusiv de Dacia, dar numai pentru vehicule de pe stoc. În multe dintre cazuri, vânzarea s-a încheiat la showroom, online fiind posibilă doar rezervarea și plata unui avans.
Volkswagen este una dintre companiile care vor să treacă la modelul de vânzări prin contract de agenție, care presupune transformarea dealerilor în agenți de vânzări, care sunt plătiți pe bază de comision.