Denis Le Vot, șeful diviziei Dacia-Lada din cadrul Renault Group, spune că marca Dacia a pierdut 100.000 de mașini din cauza crizei de semiconductori. În schimb, are peste 100.000 de comenzi care așteaptă să le fie livrate mașinile
Șeful unității de business Dacia – Lada, Denis Le Vot, explică cât de bine s-a descurcat marca românească în perioada crizei de semiconductori, în pofida faptului că a pierdut foarte multe mașini care n-au putut fi produse.
„Dacia a pierdut probabil în jur de 100.000 de mașini anul trecut, din cauza crizei. Dar în același timp, portofoliul nostru de comenzi a crescut cu aceeași cantitate. Aveam 37.000 de comenzi pe 1 ianuarie 2021, iar pe 1 ianuarie 2022 aveam mai mult de 130.000”, explică Denis Le Vot, într-un interviu acordat Automotive News, faptul că, teoretic, clienții nu au renunțat să mai cumpere mașini, ci așteaptă să le fie livrate atunci când vor fi produse.
„Am putea spune că tot ceea ce am estimat că am pierdut, de fapt nu am pierdut. Avem doar clienți care așteaptă, chiar dacă nu suntem fericiți cu asta”. CEO-ul diviziei care are în centru marca Dacia spune că situația din piață este una favorabilă vânzărilor mărcii. „Din toată criza, vedem că mașinile sunt tot mai scumpe, cu prețuri ale materiilor prime în creștere și cu cât se întâmplă mai mult acest lucru, tot mai mulți oameni vin la Dacia”.
Șeful Dacia subliniază că timpul de livrare pentru un model a rămas ridicat, „între trei și patru luni, în funcție de model”, dar că se fac eforturi de scurtare a acestui interval. Una dintre soluții a fost campania Up and Go, care se bazează pe cele mai populare versiuni ale mașinilor Dacia, ce pot fi livrate mai repede cu 3 – 4 săptămâni.
Despre intrarea Dacia în segmentul C, Denis Le Vot susține că „va fi o alternativă foarte agresivă la competitori”, așa cum a fost Jogger, pe segmentul său, și cum va fi Bigster, în segmentul SUV-urilor de familie. „Segmentul C este mare. Volumul total al industriei este în jur de 1,5 milioane”, spune șeful Dacia sugerând că marca are destul loc pentru a avea succes și în acest segment.
„Vedem tot mai mulți oameni raționalizând modul în care cumpără mașinile. Nu vor să plătească 21.000 de euro pe o mașină pe care ar fi cumpărat-o acum patru ani cu 17.000 de euro. Noi le oferim la schimb, de exemplu, sistemul infotainment fără ecran, cu un loc în care îți pui telefonul. Nu e un lucru rău, nu mai cumperi încă un ecran, este inteligent și poți să te mândrești cu el. Mulți oameni văd în asta ca pe un potențial mod nou de consum”.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster, pe care românii l-au putut vedea doar în imagini filmate și fotografii, apare în premierăReferitor la posibilitatea ca modelul Spring să fie fabricat în Europa, Le Vot explică de ce nu poate avea loc acest lucru acum. „Am electrificat-o (n.r. platforma CMF-A din India) în China. Așa că nu muți o mașină chiar așa, corect? Pentru că mașina nu este doar mașina, este de asemenea fabrica și sute de furnizori și componente și utilaje. Astăzi expediem mașina aici din China. Dar în viitor, cine știe?”.
Denis Le Vot a mai vorbit și despre electrificarea și hibridizarea Dacia, care vor începe cu Jogger, anul viitor. „Vom folosi activele companiei unul câte unul când va veni vremea”, spune Le Vot. „Va fi cel mai ieftin full-hybrid din piață”. După care „electrificarea completă va veni natural din asta”.