Volkswagen anunță că rețeaua de încărcare a mașinilor electrice la care au acces clienții mărcii a ajuns la peste 150.000 de stații publice, în toată Europa. We Charge devinde funcțional în august, cu trei tipuri de tarife.
Odată cu lansarea primului automobil electric din noua generație ID, Volkswagen a dezvoltat și aplicația We Charge, care va permite posesorilor de astfel de mașini să poată încărca mașinile le orice punct de încărcare din rețeaua cu care compania are contracte. VW spune că la mijlocul lunii august, când va fi funcțional serviciul We Charge, vor fi peste 150.000 de stații disponibile, care vor avea trei tarife diferite și condiții exclusive în unele rețele, cum este cazul Ionity, cea mai mare rețea de încărcare din Europa, cu stații de înaltă putere.
„Pe măsură ce e-mobilitatea ocupă tot mai mult șoselele, încărcarea publică devine tot mai importantă. Cu We Charge, Volkswagen oferă clienților soluția corectă pentru o călătorie rapidă, fără probleme în Germania și Europa - electric, eco-prietenos și, peste toate, convenabil”, a declarat Richard van Tatenhove, șeful Digital Charging Services în cadrul Volkswagen.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tariful de bază al serviciilor We Charge nu are o taxă lunară, ci permite accesul la stații Ionity și stații publice, și taxează fiecare încărcare. Este destinat celor care folosesc rar serviciile publice de încărcare, care vor plăti 80 de cenți per kilowat-oră, iar în stații publice altele decât Ionity vor plăti și 30 de cenți pe sesiune. Al doilea tarif, „Go”, are o taxă lunară de 7,5 euro, dar va avea un preț preferențial de 55 de cenți pe kilowat-oră. Tariful cel mai avantajos pentru cei care vor folosi intens stațiile publice, denumit „Plus”, are un abonament lunar de 17,5 euro și numai 30 de eurocenți pentru fiecare kilowat-oră. Cardurile We Charge vor putea fi cumpărate de orice posesor de vehicule electrice, nu doar VW, însă proprietarii ID.3 vor beneficia de un tarif redus la tariful „Plus”, cu 9,99 euro lunar. Toate cardurile vor avea o taxă de activare de 10 euro, care este însă zero în 2020.
Rețeaua de stații Ionity a fost construită de marii constructori auto din Germania, BMW Group, Daimler, VW Group și Ford, începând din Germania și Austria și continuând pe cele mai importante rute de dtransport din Europa. Spre este, rețeaua se oprește în acest moment în Ungaria.
Până acum, Ionity are 250 de stații de încărcare, în 20 de țări, iar alte 50 de stații sunt în construcție. Ținta pe termen scurt este de 400 de stații proprii.
Restul de stații cu care VW are contracte pentru cardurile We Charge sunt stații publice ale altor rețele de încărcare.
Volkswagen a alansat, odată cu debutul pe piață al ID.3, și stațiile private de încărcare, ID.Charger, wall-box-uri ce pot fi instalate la domiciliu.