Volkswagen Group a anunțat „rezultate solide” în prima jumătate a anului, cu o creștere a veniturilor dar nu și a profitului, în pofida unei creșteri pe linie a vânzărilor, pentru toate mărcile. Grupul și-a redus previziunile pentru finalul acestui an, în privința vânzărilor, din cauza contextului pieței.
Veniturile grupului Volkswagen au urcat la 156,3 miliarde euro, cu 18% față de anul anterior, ca urmare a creșterii vânzărilor, în special pe marile piețe, Europa și America de Nord, dar și cu ajutorul prețurilor mai mari. Profitul operațional s-a diminuat, în schimb, la 11,3 miliarde, în scădere cu 14%, dacă excludem itemii speciali din 2022. Profitabilitatea vânzărilor s-a redus cu peste 15 procente, la 7,3%, de la 9,7% anul trecut, astfel că și profitul companiei s-a diminuat, cu 20 de procente, la 8,5 miliarde euro.
Grupul a vândut în primul trimestru 4,4 milioane de autovehicule, mai puține decât estima anterior, chiar dacă volumul a fost peste cel din 2022, cu 12,8%. Acesta este motivul pentru care previziunile pentru finalul anului au fost ajustate de la 9,5 milioane unități la 9 – 9,5 milioane.
CITEȘTE ȘI Renault Group atinge un nou record de profitabilitate. Dacia are „o marjă operațională cu două cifre”Toate mărcile grupului au înregistrat creșteri ale vânzărilor față de anul trecut, cu 2,45 milioane unități grupul de volum (Core group), 655.000 de unități pentru grupul premium (Progressive) și 171.000 unități pentru grupul Sport Luxury (inclusiv Porsche). Scăderea rezultatului operațional a fost generată de grupul de mărci premium, acolo unde Audi, Bentley și Lamborghini au realizat 3,4 miliarde euro, cu 1,5 miliarde sub nivelul din 2022 (marja grupului a coborât la 10%). De asemenea, VW Financial Services a avut un profit operațional mai mic, 1,76 miliarde euro față de aproape 3 miliarde în urmă cu un an.