În Uniunea Europeană au fost înregistrate în circulație un număr de 1,07 milioane de autoturisme noi în luna februarie și 2,24 milioane în primele două luni ale anului. România este pe locul 18 ca număr de autoturisme înmatriculate, dar are cea mai mare creștere față de februarie anul trecut, 62%. Și pe primele două luni, procentul de creștere al pieței din România, 40%, este cel mai mare, țara noastră fiind urmată de Grecia, 29%, și Olanda, 22%.
Înmatriculările de mașini noi au crescut în februarie cu 2,2%, în UE, o creștere ce s-a temperat ușor după o lună ianuarie cu activitate intensă. Pe primele două luni, avansul piețelor de autoturisme noi este de 6,2%. Cele mai mari creșteri, în volum absolut, s-au înregistrat în Italia (peste 10.000 de autoturisme în plus), Polonia (cu aproape 5.000 de autoturisme mai mult ca în februarie 2016), Olanda (+4.200 unități) și România (+3.200 unități). Creșterea vânzărilor de autoturisme pe primele două luni a fost de 130.969 de unități, comparativ cu lunile ianuarie și februarie din 2016.
Rezultatul din februarie a fost influențat negativ de o serie de țări care au înregistrat scăderi pe piața auto, între acestea Germania având cea mai mare pierdere de volum, respectiv 6.544 autoturisme mai puțin. Franța și Irlanda au contribuit și ele, de asemenea, la scăderea pieței auto din UE, în a doua lună. Situația din Germania este, însă, una extrem de fluctuantă, deoarece pe primele două luni cea mai mare piață auto din Europa are un avans de 3,5%, adică cu peste 16.000 de autoturisme vândute în plus.
Situația la nivel de producători este influențată, începând din acest moment, de tranzacția prin care PSA Group a cumpărat Opel. Statistica pe luna februarie nu operează această modificare și, până la închiderea tranzacției din toate punctele de vedere, inclusiv prin aprobarea organismelor anti-trust la nivel european, marca Opel rămâne în dreptul GM. Calculele conturează deja un grup PSA foarte puternic, cu o cotă de piață apropiată de cea a VW Group.
Germanii de la VW își mențin un procent de 23% din piață cu toate mărcile din portofoliu, chiar dacă în scădere ușoară pe februarie (din cauza contractării pieței de origine, Germania). Pe cele două luni care au trecut din acest an, VW are o creștere de 4,7%, cu un volum de 530.000 de autoturisme înmatriculate. Grupul PSA, fără Opel, are o cotă de 10,7%, de asemenea în scădere față de februarie 2016, dar în creștere pe cele două luni, cu 1,7%, la un total de 235.648 autoturisme. Dacă adăugăm și Opel/Vauxhall, cota de piață de grupului depășește 17 procente, cu un total de 378.770 autoturisme vândute. Rivalii francezi rămân ceva mai în spate, cu 10,7% cotă, la care se adaugă cele 3,7% ale Nissan, care se raportează separat.
CITEȘTE ȘI Numărul vehiculelor noi înmatriculate în februarie a crescut cu aproape 50% față de aceeași lună din 2016Clasamentul pe mărci este condus de cele 6 mari branduri, în ordinea Volkswagen, Renault, Ford, Opel, Peugeot și Fiat. Dacă marca nemților are o cotă de piață de peste 10 procente, iar Renault, 7,4%, celelalte patru ocupă fiecare un procent între 6 și 6,4%. Dintre acestea, doar Fiat și Renault au înregistrat creșteri în februarie, dar toate sunt pe plus, dacă ne referim la ambele luni din 2017.
Dacia se află pe locul 16, în februarie, din punct de vedere al cotei de piață, deoarece a reușit să atingă pragul de 3% din totalul pieței europene. Este o performanță pentru marca românească, în condițile în care, în urmă cu 7-8 ani, abia depășea 1,5%. Creșterea mărcii românești a fost de 10,2% în acest an, volumul total vândut în Europa fiind de 65.624 autoturisme, cu peste 6.000 de unități mai multe față de intervalul similar din 2016.Mărcile premium, Audi, Mercedes și BMW, s-au situat pe locurile 7,8 și 9, având cote de aproximativ 5% fiecare. Volumele înmatriculate, în ianuarie – februarie, au fost apropiate, respectiv, 115.081, 106.812, și 105.389.
Dintre asiatice, Toyota rămâne liderul grupului de mărci, cu o creștere considerabilă, peste 24 procente, urmată de Nissan și coreenele Hyundai și Kia, aceasta din urmă având, de asemenea, o creștere serioasă, 15,5% pe două luni, și un volum ce îl depășește ușor pe cel al Dacia.