Volkswagen AG a anunțat că a depășit 1 milion de vehicule vândute în luna martie, aceasta devenind cea mai bună lună din istoria grupului, iar vânzările totale din trimestrul 1 au înregistrat un nou record.
Nu este pentru prima dată când Volkswagen depășește 1 milion de vehicule vândute, anul trecut în septembrie fiind înregistrată această performanță pentru prima dată în istoria companiei (1,01 mil.), însă acum martie a venit cu o valoare și mai mare, 1,04 milioane de vehicule înmatriculate de cele 12 mărci la nivel global. Creșterea față de anul trecut este de 5,3%, aproape toate mărcile contribuind cu creșteri în cea de-a treia lună. Excepție au făcut Porsche, VW Vehicule Comerciale și Scania.
La nivelul primului trimestru, volumul a atins de asemenea un record, cu 2,6 milioane de vehicule vândute, cu 7,4% mai multe decât anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fred Kappler, șeful vânzărilor pe întreg grupul a declarat că s-au înregistrat creșteri importante pe toate cele trei piețe principale, în acest trimestru. „Rezultatele din primul triestru confirmă atractivitatea produselor noastre. Cu toate acestea, aceste performanțe bune nu înseamnă că trebuie să renunțăm la eforturile noastre, ci să continuăm să consolidăm încrederea clienților în brandurile și produsele noastre și în al doilea trimestru”.
În Europa, au fost livrate 1,1 milioane de vehicule în intervalul ianuarie - martie, cu 4,1% mai multe, luna martie aducând 479.900 vehicule pe continent, cu 1,2% mai multe. Cea mai mare parte au fost vândute în vestul Europei, 407.400 unități. Din păcate, piața de origine, Germania, a scăzut în a treia lună, din cauza celebrei sentințe care permite orașelor să interzică motoarele diesel. După ce anul trecut a recuperat masiv din scăderile anterioare, acum VW Group a vândut în martie 130.100 de vehicule, cu 1,2% mai puține decât în 2017.
Și în America de Nord situația a fost una fericită pentru mărcile grupului VW, cu 221.000 de vehicule vândute, 3,4% creștere, cu peste 5 procente creștere în martie.
Și China a venit cu un nou record pentru VW Group, depășind în premieră 1 milion de vehicule livrate în primul trimestru, cu a doua cea mai mare creștere, 13 procente, după cea din Rusia (22%). Piața chineză continuă să fie cea mai mare, la nivel de țări, pentru grupul VW, dar se află, deocamdată, în urma Europei, la nivel de regiune.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Volkswagen își deschide un Concept Store într-un mall din București, o premieră pentru România și una dintre primele astfel de inițiative din EuropaCele 12 mărci au înregistrat creșteri pe linie, în cele trei luni, între 5,9% pentru VW și 18,7% pentru SEAT, respectiv 21,3% pentru MAN, singura excepție fiind VW Vehicule Comerciale, cu -5,9%, în special ca urmare a efectelor scandalurilor legate de motarele diesel.
VW Group are, începând din acest moment, o nouă conducere, anunțată de Consiliul de Superviori la sfâșitul săptămânii trecute, Herbert Diess, șeful mărcii VW devenind CEO al întregului grup. Printre modificările de structură ale companiei se numără organizarea celor d12 mărci pe „clustere”, de volum, premium și superpremium, dar și introducerea managementului încrucișat. Șeful Audi, Rupert Stadler, va conduce vânzările întregului grup, șeful Porsche, Oliver Blum, va conduce producție la nivel de grup, iar CEO-ul Diess se va ocupa direct de zona de IT și R&D, pentru cele 12 mărci.